تعداد کاربران پینترست از ۲۰۰ میلیون نفر عبور کرد

0  1   

پینترست را نباید یک شبکه‌ی اجتماعی دانست؛ این پلتفرم در واقع ابزاری است که می‌توان از آن برای جستجوی محتوای بصری استفاده کرد. حال مشخص شده که تعداد کاربران این سرویس نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد کرده است. پینترست یک پلتفرم موبایل محبوب است که کاربران برای جستجوی غذا، سبک زندگی، خانه و زیبایی از آن بهره می‌برند.

سیلبرمن

بن سیلبرمن، مؤسس و مدیرعامل فعلی پینترست، روز پنج‌شنبه در گفتگویی اختصاصی با USA Today گفت:

هم‌زمان با فراگیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند توسط کاربران، ما ابزارهای جستجو و سازماندهی خود را برای موبایل‌ها بهبود بخشیده‌ایم.

بر اساس اعلام پینترست، نزدیک به ۸۵ درصد از جستجوهای این سرویس از طریق موبایل‌ انجام می‌شوند. میزان جستجو با موبایل در پینترست نسبت به سال قبل ۴۵ درصد افزایش یافته است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که رشد کلی کاربران این شرکت ۱۳ درصد بوده است.

استارتاپ‌ سانفرانسیسکویی مورد بحث در سال ۲۰۱۰ توسط سیلبرمن، ایوان شارپ و پائول شیارا پایه‌گذاری شد. این سرویس اعلام کرده که هم‌اکنون تعداد کاربرانش از مرز ۲۰۰ میلیون نفر عبور کرده است‌. بدین ترتیب حالا سرعت رشد این پلتفرم دو و نیم برابر سرعت رشد کاربران تا مرز ۱۰۰ میلیون نفر بوده است. این رشد به دلیل افزایش چشم‌گیر تعداد موبایل‌ها در غرب، اروپا (فرانسه، انگلستان، آلمان)، آمریکای لاتین (برزیل) و آسیا (ژاپن) رخ داده است‌.

قابلیت‌های پایه‌ای این سرویس علاوه بر جستجوهای مربوط به غذا، دکوراسیون خانگی، برنامه‌های جشن‌ها، حالا به حوزه‌های جدیدی مثل خودرو و سرگرمی نیز افزایش یافته است.

امسال ابزارهای بهتری برای جستجوهای بصری به پینترست اضافه شده است.

– جستجو و جستجوی از طریق لنز دوربین.

– امکانات دقیق‌تر در حوزه‌ی غذا که به یافتن آسان‌تر دستور پخت، مدت‌زمان مورد نیاز برای پخت غذا و موارد مورد نیاز کمک می‌کند.

– دکمه‌ی لایک روی پین‌ها.

– جستجوی بصری یکپارچه‌شده با گلکسی اس ۸.

سیلبرن انتظار دارد که انتقال تدریجی به موبایل طی ۱۲ ماه آینده انجام شود؛ اما وی هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه چه تعداد کاربر در طی این بازه به عضویت پینترست درخواهند آمد، منتشر نکرده است. برای مقایسه، فیسبوک می‌گوید هم‌اکنون ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. بر اساس اعلام شرکت تحقیقات بازار امنی‌کور، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی شبکه‌ی اجتماعی توییتر ۳۲۸ میلیون نفر است.

مدیرعامل پینترست همچنین اعلام کرده است که ۳۹ درصد از کاربران این سرویس خریداران فعال هستند. این دسته از کاربران سرویس مورد اشاره نسبت به کاربرانی که از اپلیکیشن پینترست استفاده نمی‌کنند، ۲۹ درصد زمان بیشتری از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

بر اساس تحقیق انجام‌شده توسط پینترست، ۹۸ درصد از پینرها اعلام کرده‌اند که از این سرویس برای یافتن موارد جدید استفاده می‌کنند و این در حالی است که این آمار در پلتفرم‌های اجتماعی-رسانه‌ای معادل ۷۱ درصد است.

نظر شما در این مورد چیست؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

متن دیدگاه