درمان چاقی: ۸ راه منحصر به فرد که به وزن ایده آل خود برسید

0 

همانطور که همه می‌دانیم چاقی خطرات بسیار زیادی برای سلامتی دارد، و اگر شما هم در زمره افراد چاق هستید حتما به این فکر افتاده اید که چه‌طور می‌توانید مشکل چاقی خود را در از بین ببرید و وزن کم کنید. به عبارت بهتر هدف درمان چاقی ، دستیابی به وزن ایده‌آل بدن‌تان است، اگر چه شما نمی‌توانید فورا به آن دست پیدا کنید و درمان این مشکل نوعی فرایند است که باید طی کنید. بنابراین، در این‌جا روش‌های مختلفی را می‌بینید که معمولا برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند بسیار مفید خواهند بود. اما قبل از آن بهتر است از برخی عوامل ایجاد چاقی باخبر شوید.

عوامل بروز چاقی

– داشتن رژیم غذایی نامناسب که پر از مواد غذایی دارای چربی و کالری زیاد است.

– خواب ناکافی. چرا که اگر به اندازه‌ی کافی نخوابید ممکن است تغییرات هورمونی در شما رخ بدهد، تغییراتی که موجب احساس گرسنگی بیش‌تر می‌شوند.

مطالب مرتبط: ۱۰ خوراکی برای کاهش وزن سریع

– چگونگی پردازش مواد غذایی که خورده‌اید توسط بدن و تبدیل آن‌ها به انرژی و این‌که بدن‌تان چه‌طور چربی‌ها را ذخیره می‌کند.

– با گذشت زمان و وقتی که سن‌تان بالا می‌رود، میزان متابولیسم بدن‌تان کاهش می‌یابد و همین باعث می‌شود راحت‌تر وزن بگیرید.

– زمانی که باردار هستید، بدون تردید وزن بیش‌تری خواهید گرفت و گاهی اوقات پس از وضع حمل و به دنیا آمدن بچه، از دست دادن وزن بسیار دشوار خواهد بود.

راه های درمان چاقی

۱. کم کردن تعداد کالری‌هایی که در طول روز مصرف می‌کنید.

این مهم‌ترین چیزی است که باید انجام دهید، زیرا کالری‌هایی که مصرف می‌کنید، نقش حیاتی در وزن بدن شما ایفا می‌کنند. مقدار کالری توصیه شده در میان زنان حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ است، در حالی که مردان باید حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری در روز مصرف کنند.

۲. انتخاب مواد غذایی سالم‌تر.

برای دستیابی به وزن ایده‌آل بدن‌تان باید یک رژیم غذایی داشته باشید که بیش‌تر متشکل از مواد غذایی گیاهی است. علاوه بر این، مصرف میوه‌ها و منابع پروتئین مانند لوبیا و سویا نیز بسیار مفید خواهد بود. سعی کنید میزان مصرف نمک، شکر و چربی‌ها را کاهش دهید.

تقویت هوش با ورزش

۳. ورزش.

زمانی که چاق هستید و اضافه وزن دارید، مجاز نیستید که تمام طول روز را به تنبلی بگذرانید. برعکس، برای دستیابی به وزن ایده‌آل بدن‌تان، باید به طور روزانه ورزش کنید. سعی کنید ابتدا با انجام تمرینات سبک شروع کنید، و پس از گذشت زمان و وقتی به تمرینات عادت کردید، می‌توانید شدت تمرینات ورزشی را افزایش دهید.

مطالب مرتبط: چربی سوزی و کاهش وزن با ۱۰ خوراکی سالم

۴. عمل جراحی.

این گزینه‌ی نهایی است برای زمانی که شما می‌خواهید وزن بدن را در مدت کوتاهی از دست بدهید. جراحی از دست دادن وزن نوعی عمل جراحی است که جذب مواد غذایی و کالری را کاهش می‌دهد. موفقیت در از دست دادن وزن پس از این عمل بستگی به تعهد شما در سبک زندگی طولانی مدت‌تان دارد. اما باید به یاد داشته باشید که اگرچه جراحی از دست دادن وزن سبب می‌شود که سریع به نتیجه برسید، اما این نوع درمان دارای برخی خطرات جدی نیز است.

چگونگی جلوگیری از چاقی

حالا پس از این‌که در مورد چگونگی درمان چاقی نکاتی را یاد گرفتید، ممکن است دوست داشته باشید بدانید که چگونه می‌توانید از بروز چاقی جلوگیری کنید تا در آینده دچار اضافه وزن نشوید. در این بخش از مقاله نکاتی را می‌بینید که در صورت تمایل برای دوری از چاقی و حفظ وزن ایده‌آل‌تان برای همیشه، مفید خواهد بود:

۵.  یک برنامه‌ی غذایی سالم داشته باشید.

شما باید یک برنامه در مورد مواد غذایی که می‌خواهید بخورید، تهیه کنید. همچنین باید به طور دقیق حساب تعداد کالری‌هایی را که در طول یک روز مصرف می‌کنید، داشته باشید. زنان باید ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری مصرف کنند، در حالی که مردان باید روزانه ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ کالری مصرف کنند. خوردن غذاهای سالم مانند سبزیجات، غلات کامل، میوه‌ها و ماهی‌ها باعث حفظ وزن می‌شود.

۴ دلیل که چرا رژیم غذایی و ورزش هنوز شما را لاغر نکرده است

۶. سایز وعده‌های غذایی را کاهش دهید.

هر وقت که غذا می‌خورید، مهم است که به سایز هر وعده دقت داشته باشید. بهتر است که وعده‌های کوچک‌تر بخورید، اما تعداد دفعات خوردن‌تان را افزایش دهید تا این‌که بخواهید در یکی دو وعده، مقدار زیادی غذا بخورید. اما، این‌که وعده‌ها را کوچک‌تر کنید بدان معنا نیست که مجاز به غذا خوردن بیش از حد هستید.

مطالب مرتبط: ۱۰ ادویه برای کاهش وزن

درمان چاقی ۷: همیشه فعال باشید.

این نمورد یز بسیار مهم است اگر می‌خواهید از چاقی و اضافه وزن دور بمانید. فقط دقت کنید که در طول روز فعال باشید و همیشه کالری‌ها را بسوزانید. مثلا می‌توانید از فامیل یا دوستان‌تان بخواهید تا با شما ورزش کنند تا احساس خستگی نکنید و حوصله‌تان سر نرود.

۸. زمان تماشای تلویزیون را کاهش دهید.

اگر می‌خواهید از چاقی دور بمانید، باید زمانی را که در مقابل تلویزیون و برای انجام بازی‌های ویدئویی سپری می‌کنید، کاهش دهید، زیرا این کار باعث می‌شود که شما در تمام طول روز بدون فعالیت باشید. علاوه بر این، هر زمان که وقت زیادی را در مقابل تلویزیون می‌گذرانید، احتمال بیش‌تری وجود دارد که میان‌وعده‌های ناسالم بخورید.

به این ترتیب حالا شما همه‌ی نکات لازم را در مورد خطرات چاقی برای سلامتی و در عین حال درمان این مشکل و جلوگیری از وقوع آن را می‌دانید. چاقی در اغلب موارد قابل پیشگیری است و واقعا بستگی به سبک زندگی شما دارد. بنابراین، باید از همین حالا حواس‌تان به سبک زندگی‌تان باشد. سالم بمانید!


ترجمه: تحریریه – سارا فیضی

منبع: drhealthbenefits

درمان چاقی: ۸ راه منحصر به فرد که به وزن ایده آل خود برسید


۶ عادت ساده برای مشارکت بهتر در گفت و گوها
خواص دارچین : ۳۲ خاصیت دارچین برای پوست، مو و سلامتی
رشد ابرو: ۳۰ راه عالی برای پرپشت شدن ابرو به صورت طبیعی
۱۳ درمان خانگی خراشیدگی پوست
۲۴ شیوه افزایش اکسیژن خون که همه باید بدانند
۲۳ درمان خانگی ورم معده یا گاستریت که بسیار موثر هستند
۲۵ درمان خانگی درد مزمن عضلات یا فیبرومیالژیا
۳۲ روش پایین آوردن تب بدون دارو که واقعا محشر هستند
درمان گل مژه: ۲۶ موثرترین درمان خانگی گل مژه
۲۰ حقیقت در مورد تایلند که عجیب و غریب اما واقعی است
علائم لوپوس: ۲۴ نشانه ابتلا به بیماری لوپوس در مردان و زنان
خواص گوشت اردک: ۲۰ فایده شگفت انگیز گوشت اردک برای سلامتی
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

متن دیدگاه