تمرین های خود مراقبتی در محل کار

0 

به نظر می رسد واژه خود مراقبتی و روز کاری زیاد با هم تناسب نداشته باشند اما کارهای زیادی هست که می توانید در محیط کارتان برای زندگی شادتر و سالم تر انجام دهید. با این تمرین های ساده خود مراقبتی در طول هشت یا نه ساعت کاری در محل کارتان هم می توانید روحیه خوبی داشته باشید.

وقت نهار به خودتان آنتراک بدهید

آخرین باری که سر میز کار غذاهای مانده دیروز را نخوردید چه زمانی بود؟ تایم نهار به خودتان آنتراک بدهید. منظور این نیست که ۲ ساعت میز کارتان را ترک کنید. ۲۰ دقیقه زمان برای بلند شدن از پشت میز کار هنگام نهار کافی است. در این زمان از نهار خوردن لذت ببرید و کمی پاها را بکشید.

به همه چیز بله نگویید

شاید این مورد کمی سخت باشد اما پذیرفتن کارهای اضافی هم به روحیه و هم به کارتان لطمه وارد می کند. با این کار به کارفرما نشان می دهید که همیشه های جا برای تسک های بیشتر دارید. اگر با اعضای تیم کاری و کارفرما درباره بار کاری تان روراست باشید آن ها هم می دانند چه زمانی باید وقت شما را در اولویت قرار دهند

خود مراقبتی در محل کار

موسیقی روحیه بخش گوش دهید

این کار را در محیط کاری می توانید انجام دهید که گوش دادن به موسیقی مشکل نداشته باشد. با گوش کردن به یک موسیقی روحیه بخش روز موفقی برای خودتان خواهید ساخت.

در صورت نیاز درخواست کمک کنید

همانطور که باید یاد بگیرید با خیال راحت “نه” بگویید برای درخواست کمک هم زیاد به خودتان سخت نگیرید. همکارانتان بیشتر ترجیح می دهند زمان بیشتری برای توضیح دادن به شما صرف کنند تا این که با کارهای بی فایده و غلط شما مواجه شوند.

خود مراقبتی در محل کار

میز کار شادی برای خودتان بسازید

بیشتر روزمان را پشت میز کار می گذرانیم پشت میز کار شادی برای خودتان بسازید. عکس هایی که لبخند به لبانتان می آورد روی میز بچینید، یا هر هفته گل های تازه بخرید. خیلی کارها می توانید برای بهتر شدن روحیه خودتان در محیط کار انجام دهید.

از خودتان تعریف کنید

بعد از انجام موفقیت آمیز هر کاری منتظر تعریف و تمجید دیگران نمانید. خودتان به خودتان تبریک بگویید. مهم ترین بخش خود مراقبتی این است که نسبت به خودتان احساس خوبی داشته باشید.

خود مراقبتی در محل کار

بلند شوید و کمی حرکت کنید

هرگز، هرگز و هرگز تمام روز را پشت میز ننشینید این کار هم به سلامت جسمی و هم سلامت ذهنی آسیب می رساند. نیاز نیست حتما باشگاه بروید همین که چند بار در روز به قصد دستشویی یا آب خوردن بلند شوید کافی است.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Comments are closed.