رفع تشنگی در ماه رمضان: ۲۴ روش برای کاهش تشنگی در هنگام روزه داری

0 

در این سال‌های اخیر، ماه رمضان در بیش‌تر کشورهای اسلامی با روزهای بلند و گرم فصول تابستان و بهار هم‌زمان شده است. در این مقاله قصد داریم در خصوص رفع تشنگی در ماه رمضان و پیشگیری از عطش در طول روز به بیان نکات بسیار عالی بپردازیم که می‌توانید هنگام خوردن سحری آن‌ها را مد نظر قرار دهید. لطفا برای آگاهی از روش‌هایی برای کاهش تشنگی در هنگام روزه داری تا انتهای این مقاله با سایت همراه باشید!

۱. یکی از روش‌های آزموده شده و عالی برای پیشگیری از تشنگی در هنگام روزه‌داری،‌ مصرف چند دانه هل و آب هنگام خوردن سحری است. به این منظور، می‌توانید مقداری دانه‌ی هل را در آب جوش بریزید و به صورت گرم یا ولرم بنوشید. به جای دانه‌ی هل می‌توانید از خاکشیر یا تخم شربتی نیز استفاده کنید.

۲. درست در نزدیکی‌های اذان صبح، مقداری ماست، و پس از آن،‌ یک لیوان آب میل کنید. این کار یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان است که امتحان خود را پس داده است.

۳. آب نارگیل یکی از نشاط‌آورترین و طبیعی‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید برای پیشگیری از تشنگی در هنگام روزه‌داری میل کنید. آب نارگیل سرشار از الکترولیت است. فراموش نکنید، ‌فقط از آب نارگیل خالص استفاده کنید و از نوشیدن محصولات حاوی مواد نگهدارنده پرهیز کنید.

۴. مصرف آرد جو،‌ هر روز هنگام سحری، باعث پیشگیری از احساس تشنگی در طول روز، خنک شدن بدن، و افزایش انرژی می‌شود.

۵. برای رفع تشنگی در ماه رمضان هنگام سحری می‌توانید برخی عرقیات گیاهی را با آب خنک و شکر بنوشید.

۶. مقداری ماست، شکر، و نمک را به همراه مقدار زیادی یخ آماده کنید و هنگام شام میل کنید.

۷. هنگام خوردن سحری، مقداری خرما میل کنید.

۸. از نوشیدن چای و قهوه هنگام سحر خودداری کنید.

۹. هنگام افطار و سحر، تا آن‌جا که می‌توانید آب و سایر خوراکی‌های طبیعی مملو از آب میل کنید.

۱۰. تخم ریحان به خاطر خواص خنک کنندگی و رفع تشنگی مشهور است؛ بهتر است تخم ریحان را به همراه ماست میل کنید.

ناباروری در زنان, ریحان

۱۱. ترکیب ماست و خرما برای کاهش احساس تشنگی بسیار عالی عمل می‌کند.

۱۲. هفتاد درصد ماست، سی درصد شیر، مقداری شکر،‌ و یخ را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را خوب به هم بزنید و هنگام سحر نوش جان کنید.

۱۳. دانه‌ چیا را برای چند دقیقه در آب بخیسانید. دانه‌ی چیا باعث می‌شود مایعات درون معده به ماده‌ی ژله‌ای شکلی تبدیل شوند؛ مصرف دانه‌ی چیا برای پیشگیری از تشنگی در طول روزهای ماه رمضان بسیار موثر است.

۱۴.برای رفع تشنگی در ماه رمضان هنگام سحر،‌ خرما خشک و شیر میل کنید.

۱۵. برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول ماه رمضان می‌توانید ماست را به همراه اسفرزه میل کنید.

۱۶. هم‌چنین،‌ برای آن‌که تشنگی در هنگام روزه‌داری قابل تحمل شود،‌ خرما و موز را با شیر ترکیب،‌ و نوش جان کنید.

۱۷. ترکیب ماست و موز هم برای پیشگیری از تشنگی مفید است.

۱۸. شیر، شکر، و آب را در ظرفی بریزید. مقداری عرق گیاهی دلخواه را به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید. سپس آن را به ظرف دستگاه مخلوط کن منتقل کنید و به مدت ۱۰ ثانیه،‌ با بالاترین سرعت،‌ آن را روشن کنید. مقداری پسته و برگ نعناع را خرد کنید و روی آن بپاشید. در آخر نیز، مقداری یخ به آن اضافه کنید. این نوشیدنی روح افزا را در هنگام سحر بنوشید.

۱۹. در صورتی که به شدت دچار تشنگی می‌شوید،‌ می‌توانید هنگام سحر، از محصول درمانی خاصی به نام اوآراس استفاده کنید.

۲۰. دانه‌ی چیا را با آب، شیر، یا آب میوه‌ی مورد علاقه‌تان ترکیب کنید و بنوشید.

۱۲ فایده ریحان برای سلامتی به همراه چند دستور پخت

۲۱. برای پیشگیری از احساس تشنگی در طول روز، هنگام سحر کشمش میل کنید.

۲۲. یک سوم فنجان ماست، و دو سوم فنجان شیر را با هم ترکیب کنید. مقداری عسل و مقدار کمی نمک نیز به آن اضافه کنید. سپس،‌۲ الی ۳ قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر نیز به آن بیفزایید. این ترکیب را خوب به هم بزنید، درب ظرف را بپوشانید، و اجازه دهید یک شب در یخچال بماند. در صورت تمایل،‌ می‌توانید مقداری میوه یا آجیل نیز به آن اضافه کنید، ولی این ترکیب به تنهایی نیز عالی، خوشمزه، و غلیظ است. این نوشیدنی می‌تواند تا مدت‌ها سیر نگه‌تان دارد؛ هنگام سحر، هم‌زمان با نوشیدن این معجون، مقدار زیادی آب نیز بنوشید.

۲۳. هفت عدد خرما را به مدت یک شب در آب قرار دهید. هنگام سحر،‌ خرماها را در همان آب بکوبید و نوش جان کنید.

۲۴. چند عدد خرما را در طول شب در شیر بخیسانید؛ هنگام سحر،‌پیش از مصرف، مقداری موز و بادام (و در صورت تمایل، مقداری ماست) به آن اضافه کنید و بنوشید. این نوشیدن بسیار انرژی‌زا است و از تشنگی دورتان می‌کند.

امیدوار هستیم این نکات در طول روزهای ماه رمضان برای‌تان مفید و کارساز باشند.


ترجمه: تحریریه – امیررضا مصطفایی

منبع: urdumom

رفع تشنگی در ماه رمضان: ۲۴ روش برای کاهش تشنگی در هنگام روزه داری


تغذیه در ماه رمضان :راهنمای مصرف غذاهای سالم در ماه رمضان
۳۰ برنامه غذایی برای ماه رمضان که بسیار سالم و عالی است
بیش از ۳۰ نکته از برنامه های ورزشی و تغذیه سالم در ماه رمضان
۵ توصیه‌ی سلامت تغذیه در رمضان
۱۰ نکته مهم از مصرف دارو در ماه رمضان که حتما باید بدانید
۳۰ برنامه غذایی افطاری و سحری برای لاغری در ماه رمضان
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Comments are closed.