اگر می‌خواهید شکمی شش تکه داشته باشید، این مواد غذایی را نخورید.

0  1,181  

اگر می‌خواهید ماهیچه‌های قسمت شکم خود را به شکل شش تکه درآورید، علاوه بر  انجام تمرینات ورزشی باید رژیم غذایی خود را نیز تغییر دهید.

در ادامه ۵ ماده غذایی آشنا می‌شوید که خوردنشان به شما توصیه نمی‌شود.

۱- غلات فرآوری‌شده

مواد غذایی مانند برنج سفید، نان سفید و ماکارونی سفید که فرآوری‌ شده‌اند، باعث چاقی می‌شوند.

غلات فرآوری نشده (گندم با پوست، برنج قهوه‌ای، نان سبوس‌دار) همیشه سالم‌تر هستند. تحقیقات نشان داده است افرادی که غلات سبوس‌دار می‌خورند و یک رژیم غذایی سالم شامل میوه، سبزی، لبنیات کم‌چرب و پروتئین را دارند، وزن بیشتری از ناحیه شکم کم می‌کنند.

۲- محصولات به‌دست‌آمده از سیب‌زمینی

در یک آزمایش تغییرات وزن ۱۲۰ هزار زن و مرد طی ۲۰ سال مورد بررسی قرار گرفت. طبق این آزمایش، در هر ۴ سال، وزن شرکت‌کنندگان به طور متوسط ۳٫۳۵ پوند افزایش یافته بود. پس تقریباً بعد از ۲۰ سال وزن آن‌ها به طور متوسط ۱۷ پوند افزایش یافته بود. حدس بزنید کدام مواد غذایی بیشتر از همه باعث این افزایش وزن شده بودند؟ سیب‌زمینی و چیپس.

۳- گوشت قرمز و فرآوری‌شده

محققان در همان آزمایش ۲۰ ساله دریافتند افرادی که گوشت قرمز مصرف می‌کردند، هر ۴ سال ۱ پوند افزایش وزن داشتند. طبق آزمایشی دیگر با بیش از ۳۷۰ هزار نفر شرکت‌کننده، افرادی که در روز یک تکه کوچک استیک می‌خورند، در عرض ۵ سال، ۵ پوند اضافه‌وزن پیدا می‌کنند.

۴- چربی‌های ترانس

محققان دانشگاه ویک فارست عده‌ای از میمون‌ها را به دو گروه تقسیم کردند. به گروه اول چربی‌های ترانس و به گروه دیگر چربی‌های اشباع‌نشده و بدون ترانس دادند. گروه اول در طی ۶ سال ۷٫۲ درصد اضافه‌وزن داشتند، در صورتی که گروه دوم تنها ۱٫۸ درصد وزن اضافه کردند.

۵- نوشابه‌های رژیمی

هیچ‌وقت گول برچسب «بدون کالری» روی نوشابه‌های رژیمی را نخورید. با اینکه این نوشابه‌ها با جایگزین شکر شیرین می‌شوند؛ اما هنوز نقش مهمی در اضافه‌وزن ایفا می‌کنند. یک تحقیق جدید در ماه اخیر نشان داد که میزان چربی دور شکم افرادی که نوشابه رژیمی مصرف می‌کنند، بعد از ۹ سال ۳ برابر شده است.

منبع: foxnews

این مطلب را به اشتراک بگذارید:

متن دیدگاه

4 × چهار =