سنسور اکسیژن مادپارت مدل 4776

معرفی محصول سیم اکسیژن بالای ۵۳سانتی ساژمی معروف به سیم طوسی ساخت شرکت مادپارت در ایران می باشد. مورد استفاده […]

معرفی محصول
سیم اکسیژن بالای ۵۳سانتی ساژمی معروف به سیم طوسی ساخت شرکت مادپارت در ایران می باشد. مورد استفاده جهت خودروهای پراید-پژو۲۰۶تیپ۲و۳-پیکان باECUمدل SAGEM(S2000) با طول سیم ۵۳۰ میلی متر و سوکت طرح ساژم و سوکت با رنگ سبز می باشد. بهترین راه تشخیص خرابی سنسور اکسیژن استفاده از دستگاه دیاگ می باشد اما در موارد خرابی سنسور اکسیژن علائمی مانند ریپ زدن خودرو ، افزایش مصرف سوخت ، کم شدن شتاب خودرو و روشن شدن چراغ چک خودرو رایج می باشد.این سنسور کارکرد ۷۰ تا ۱۰۰ هزار كيلومتر را دارد. روش تعمیر به شکل زیر می باشد. ۱- این قطعه دارای یک رابط الکتریکی است که به آن متصل است ۲- اتصال الکتریکی را قطع کنید. یک پیچ‌گوشتی دو سو را در محل اتصال سوکت‌ها فشار بدهید و آن‌ها را از هم جدا کنید ۳- با استفاده از آچار تخت سنسور اکسیژن را باز و آن را از اگزوز جدا کنید. بیشتر سنسورهایاکسیژن با آچار تخت ۷ یا ۸ باز می‌شوند ۴- سنسور اکسیژن جدید را با سنسور کار کرده مقایسه کنید. اگر سنسور جدید سوکت ندارد و فقط به همراه سیم ارائه شده است، باید کار کوچکی انجام بدهید – سوکت قدیمی را از سنسور کارکرده جدا کنید. سر سیم‌ها‌ را لخت کنید و با استفاده از ترمینال برق آن را به سنسور جدید وصل کنید اتصالات را با استفاده از چسب برق بپوشانید ۵-سنسور جدید را سر جایش قرار بدهید و با استفاده از آچار تخت آن را سفت کنید. سنسور را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سنسور را بیش از حد سفت نکنید چون ممکن است سیم‌ها قطع بشوند. ۶-اتصال الکترونیکی را بر قرار کنید ۷-سوئیچ را باز کنید ولی خودرو را روشن نکنید. از اسکنر عیب‌یاب یا دستگاه دیاگ استفاده کنید تا بتوانید کد سنسور را از روی کامپیوتر خودرو پاک کند ۸-خودرو را روشن کنید. بلافاصله تفاوت را احساس خواهید کرد

کالا های مرتبط