دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آن ها را تعویض کرد: کدام گزینه بهتر است

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

  • 18 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به متغیرهای زیادی بستگی دارد، از جمله نوع لنت ترمز (ارگانیک، نیمه فلزی، سرامیکی)، کیفیت مواد، قرار گرفتن در معرض رطوبت و نمک، سرعت خنک شدن دیسک ها، سبک رانندگی و غیره. برای دیسک های خودروهای فرسوده، صاحبان خودرو معمولاً دو گزینه دارند.استفاده مجدد یا تعویض دیسک ها »

دیسک ترمز چیست و چه زمانی باید دیسک ها را دوباره روی سطح قرار داد یا آنها را تعویض کرد؟

دیسک ترمز بخشی از سیستم ترمز دیسکی است که در اکثر مدل های خودروئهای امروزی موجود است. این دیسک فلزی سنگین چرخ را به توپی چرخ متصل می کند. روتور با چرخش چرخ و لاستیک ها می چرخد. هنگامی که راننده پدال ترمز را فشار می دهد، کالیپر ترمز لنت های ترمز را روی دو طرف دیسک فشار می دهد. اصطکاک ایجاد می کند که در نهایت سرعت خودرو را کاهش داده و متوقف می کند.

چراغ های جلو لنزی در مقابل چراغ های جلو بازتابنده: تفاوت های کلیدی

با گذشت زمان، مواد اصطکاک لنت های ترمز از بین می روند. حتی اگر مواد آلی یا نیمه ارگانیک باشد، این اتفاق می افتد و افراد به طور مرتب لنت های ترمز را تعویض می کنند. به همین صورت، دیسک ها با از بین رفتن مواد اصطکاک با استفاده نازک تر می شوند. گرمای بیش از حد نیز باعث ایجاد لعاب و نقاط داغ روی دیسک ها می شود. عادت به رانندگی خشن یا با سرعت زیاد خودرو نیز منجر به فرسودگی آن می شود. از آنجایی که کیفیت روتور بر طول عمر ان تأثیر می گذارد.

دیسک های روکش مجدد چیست؟

هر زمان که موقع نصب لنت ترمز جدید باشد، یک تکنسین همچنین ضخامت دیسک ها را اندازه گیری می کند تا بررسی کند که آیا با توصیه سازنده مطابقت دارد یا خیر. اگر مواد کافی برای روکش مجدد وجود دارد، تکنسین با جدا کردن ترمزها، دیسک ها را جدا می کند. سپس دیسک ها را روی دستگاه تراش ترمز قرار می دهند تا فلز اضافی را جدا کنند تا دوباره صاف شوند.

در خودرو های قدیمی، دیسک ها دارای ضخامت مواد کافی برای تحمل چندین تراش مجدد بودند. اما در خودروهای امروزی، دیسک ها بسیار سبک تر از گذشته هستند. بنابراین، تراشیدن به اندازه گذشته رایج نیست. با این حال، اگر دیسک دارای ضخامت کافی برای روکش مجدد باشد، افراد همچنان آن را انجام می دهند. در ماشین های جدید مانند ترمز روی ماشین، روکش دقیق تر می شود.

چه زمانی دیسک ها را دوباره روی سطح قرار دهیم

هر بار که لنت‌های ترمز خودرو را تعویض می‌کنید، باید ارزیابی کنید که آیا دیسک ها را دوباره روی سطح قرار دهید یا تعویض کنید. از یک تکنسین بخواهید که روتور ها را برای بررسی واجد شرایط بودن آنها برای روکش مجدد ارزیابی کند. هم سازندگان و هم تکنسین ها توصیه می کنند که هر بار که صاحبان خودرو لنت های ترمز خودرو را تعویض می کنند، دیسک های ترمز مجدداً روی خودرو قرار گیرند. آنها این پیشنهادات را فقط برای اطمینان از اینکه سطح تماس دیسک ها به درستی با لنت ها همگام می شود و باعث ترمز نرم و ایمن خودروها می شود، ارائه می دهند.

مهمترین نکته در مورد دیسک مجدد، وجود ضخامت کافی مواد در آن است. تراش ترمز برای برداشتن و ایجاد یک سطح جدید روی دیسک برای گرفتن صحیح لنت های ترمز به مقدار کافی فلز نیاز دارد.

از این رو، تکنسین ها یک بازرسی بصری دیسک خودرو را برای بررسی علائم آسیب انجام می دهند. آنها همچنین مقدار مواد روی آن را اندازه گیری می کنند تا مشخص کنند که آیا ماده کافی برای دستگاه وجود دارد یا خیر. دیسک هایی که دارای مشخصات حداقل ضخامت هستند می توانند از روش روکش مجدد استفاده کنند.

زمان تعویض دیسک ها

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان دیسک هایی را در اندازه های نازک تر برای کاهش وزن می سازند. با این حال، این روتور ها توانایی کمتری در دفع گرما دارند و بیشتر مستعد تاب برداشتن هستند. آنها حتی مواد کمتری برای لایه برداری مجدد دارند. برخی از سازندگان حتی به رانندگان پیشنهاد می کنند که اصلاً دوباره تعویض نشوند. در عوض، آنها توصیه می کنند تا زمانی که دیسک سالم است، لنت ها را تعویض کنید. هنگامی که دیسک ها شروع به فرسودگی کردند، آنها را با یک دیسک جدید جایگزین کنید.

وقتی روتور بیش از حد آسیب می بیند یا فرسوده می شود که نمی تواند مرحله روکش مجدد را تحمل کند. همچنین ممکن است بارها دوباره استفاده شده باشد. اگر دیسک ها با سایش یا آسیب قابل توجهی مواجه شده اند یا حداقل ضخامت را ندارند آنها را تعویض کنید.

حتی اگر برخی از دیسک ها هرگز تحت روکش مجدد قرار نگرفته باشند، جایگزینی احتمالاً گزینه مقرون به صرفه‌ تری خواهد بود. بسیاری از دیسک های جایگزین با قیمت ارزان تری در دسترس هستند و رانندگان به جای اینکه دوباره روی سطح آن ها را تراش دهند، دیسک ها را تعویض می کنند. حتی تکنسین‌ها تعویض دیسک دوگانه را توصیه می‌کنند که به مالکان خودرو کمک می‌کند تا در زمان و هزینه‌های روکش مجدد صرفه‌جویی کنند.

نتیجه

هر زمان که نیاز به تعمیر ترمز خودرو داشتید، از تکنسین بخواهید که سیستم ترمز را به طور کامل بررسی کند تا بداند که آیا دیسک ها باید دوباره روی سطح قرار گیرند یا تعویض شوند. اگر دیسک ها ضخامت مواد کافی داشته باشند و هیچ علامتی از ترک خوردگی یا آسیب شدید نشان ندهند، تکنسین از شما می خواهد که روتورها را دوباره روی سطح قرار دهید. از سوی دیگر، برای دیسک هایی که به طور قابل توجهی آسیب دیده و بیش از حد نازک شده اند، آنها جایگزینی دیسک ها را توصیه می کنند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

9 روش برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و صرفه جویی در هزینه های خودرو

♦♦مالکان خودرو تمایل دارند که خودروهای خود را برای مدت زمان طولانی استفاده کنند تا در هزینه خود صرفه جویی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه