❰ چه چیزی باعث روشن شدن چراغ کنترل کشش می شود.دلایل چشمک زدن چراغ کنترل کشش ❱

چه چیزی باعث روشن شدن چراغ چک کنترل کشش می شود؟

  • 13 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

❖آیا تا به حال به این فکر کرده اید که ماشین شما چگونه می تواند تعادل خود را در باران حفظ کند؟ این به خاطر کنترل کشش است. در این مقاله به صاحبان خودرو کمک می کنیم تا تعریف این جزء شگفت انگیز خودرو را بدانند. در کنار آن، کارشناس خودرو ما دلایل چشمک زدن مداوم چراغ چک کنترل کشش را نیز ارائه می دهد.

چراغ چک کنترل کشش چیست؟

چراغ کنترل کشش یکی از ویژگی های خودرو است که نقشی حیاتی در سیستم های کنترل کشش ایفا می کند. هنگامی که مالک خودرو در جاده های لغزنده رانندگی می کند، کنترل کشش خودرو را با این وسیله بدست می آورد. و هنگامی که سیستم کنترل کشش کار می کند، چراغ کنترل کشش روشن خواهد شد.

در هر چرخ خودرو، سنسورهایی با هدف انتقال اطلاعات به PCM نصب شده است که به آن ماژول کنترل نیرو نیز می‌گویند. اعلان این سنسورها به سیستم خودرو می گوید که خودرو در حال از دست دادن کشش است، بنابراین قدرت موتور را کاهش داده و ABS را فعال می کند.

چگونه چراغ چک کنترل کشش و کنترل کشش می توانند کار کنند،

عملکرد کار کنترل کشش

به منظور محافظت از رانندگان در برابر از دست دادن کنترل هنگام رانندگی در شرایط آب و هوایی وحشتناک، کنترل کشش اختراع شده است. در این سیستم، ABS و سنسور چرخ ضروری است. با برقراری ارتباط با PCM، سنسورهای چرخ می توانند افت کشش و همچنین زاویه فرمان را بررسی کنند.

ماشین روشن نمی شود مگر اینکه، گاز دهیم: دلیلش چیست؟

خودرو به آرامی قدرت خود را از دست می دهد و رانندگان می توانند با فعال شدن کنترل لغزش ، خودرو را بسیار بهتر کنترل کنند. همراه با ABS و سنسورهای چرخ، شیر برقی، پمپ های الکتریکی و باتری های فشار قوی در کنترل کشش وجود دارد. این قطعات خودرو برای عملکرد کنترل لغزش بسیار مهم هستند. برای مثال، آکومولاتور در توزیع فشار اعمال شده بر روی چرخ ها کمک می کند. همراه با آن، شیر برقی یک نقطه ایمن بین مدارهای ترمز خواهد بود.

مزایا و معایب داشتن کنترل کشش

مزایای کنترل کشش

با نصب این جزء مفید خودرو، صاحبان خودرو می توانند از این مزایا بهره مند شوند:

جلوگیری از تصادفات اتومبیل

یکی از مهمترین مزایای کنترل لغزش این است که این سیستم احتمال تصادف در جاده را کاهش می دهد. با این حال، آنطور که بسیاری از رانندگان فکر می کنند، نمی تواند یک سفر بدون تصادف را تضمین کند. به طور دقیق تر، آنها کنترل بیشتری را در شرایط سخت فراهم می کنند که برای دارندگان خودرو بسیار راحت است. به همین دلیل، کاربران وسایل نقلیه برای جلوگیری از رانندگی پر خطر، حتی با فعال کردن کنترل کشش، باید محتاط باشند.

رانندگی ایمن در تمام شرایط آب و هوایی

این واقعیت است که تصادفات جاده ای معمولا در هوای بارانی یا برفی به دلیل لغزندگی اتفاق می افتد. به همین دلیل، سیستم کنترل کشش اطمینان حاصل می کند که رانندگان می توانند کنترل کامل خودرو را در این آب و هوا داشته باشند.

به راحتی قابل فغال کردن است

بر خلاف سایر قطعات خودرو، کنترل کشش را می توان بسیار آسان نصب کرد. اکثر خودروهای امروزی قبلاً مجهز به ABS هستند و همین امر در مورد کنترل کشش نیز صدق می کند.

معایب کنترل کشش

کنترل محدود

بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند به جای وابستگی به کنترل کشش، کنترل بیشتری بر وسایل نقلیه خود داشته باشند. به عنوان مثال، دارندگان خودروهای با تجربه مانند رانندگان مسابقه، می‌خواهند سریع رانندگی کنند و هر طور که می‌خواهند لاین عوض کنند، اما کنترل کشش از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

هزینه بالا

با توجه به راحتی سیستم کنترل کشش، خودروهای نصب شده با این آخرین فناوری معمولاً گرانتر از سایرین هستند. اگرچه به دلیل افزایش پذیرش فناوری، هزینه اضافه کاری کاهش می یابد، هزینه بالای این سیستم همچنان یک مشکل بزرگ است.

فرآیند تعمیر و نگهداری

آخرین مورد، کنترل کشش، و همچنین فن آوری کنترل لغزش، شامل قطعات الکترونیکی مختلف است. بدون شک این قطعات نقش خود را به طرز شگفت انگیزی ایفا می کنند. با این حال، آنها خراب بی اثر و کثیف خواهند شد. و بدون شک، تعمیر این اجزای سیستم در صورت آسیب یا خطا بسیار گران است. ناگفته نماند که قیمت تعمیر کامپیوتر اصلی روی داشبورد نیز بسیار پرهزینه است.

چرا چراغ کنترل کشش چشمک می زند

مواقعی وجود دارد که چراغ لغزش هنگام شتاب گیری چشمک می زند. زمانی که ، چراغ کنترل کشش دائماً روشن است. دلیل چیست و چراغ کنترل کشش چه پیامی دارد.

هنگامی که رانندگان در حال شتاب گرفتن هستند، چراغ لغزش فقط روی داشبورد چشمک می زند، احتمال زیادی وجود دارد که در جاده ای لغزنده رانندگی کنید. با این حال، اگر چراغ کنترل کشش حتی در هنگام عبور از جاده لغزنده همچنان روشن شود، ممکن است سیستم ABS شما دچار مشکل شود. مهم ترین علامت این است که چراغ دیگری در طول آن روشن می شود.

حلقه ABS شکسته

یکی از رایج ترین دلایلی که چرا چراغ کنترل کشش همچنان چشمک می زند، شکستگی حلقه ABS است. این حلقه ها بر روی هر چرخ خودرو نصب می شوند و سیگنال های سرعت سنسورهای ABS را انتقال می دهند. با این وجود، اگر یکی از آنها معیوب باشد، سنسور abs اعلان نادرست را به واحد کنترل ارسال می کند.

سنسورهای چرخ آسیب دیده

همانطور که قبلا ذکر شد، این سنسورهای چرخ که در هر چرخ خودرو نصب می شوند، سرعت خودرو را حس می کنند. اگر سنسور آسیب دیده باشد، واحد کنترل ABS بر روی ترمز کردن سایر چرخ ها تمرکز می کند. در نتیجه، سنسورهای چرخ آسیب دیده چراغ هشدار کنترل کشش را روشن می کنند.

سیم های معیوب

سیم های بین واحد کنترل ABS قسمت دیگری از سیستم است که باید در هنگام چشمک زدن چراغ کنترل کشش به دقت بررسی شود. از آنجایی که سیم های معیوب باعث ایجاد خطا در ماژول کنترل می شود.

واحد کنترل ABS شکسته

آخرین مورد، واحد کنترل معیوب به احتمال زیاد چراغ کنترل کشش روی داشبورد را روشن می کند. برای بررسی این موضوع، صاحبان خودرو باید از اسکنر استفاده کنند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

ماشین روشن نمی شود مگر اینکه، گاز دهیم: دلیلش چیست؟

◈ هیچ چیز آزار دهنده تر از روشن نشدن ماشین در ابتدای صبح نیست! با این حال، اگر با فشار […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

10 نکته برای افزایش طول عمر موتور های دیزلی

❖با توجه به مزایای بسیاری که موتورهای دیزلی برای مصرف کنندگان دارد، بسیاری از مردم به فکر خرید خودرویی با […]

دلایل ایجاد صدای زمزمه و ناله در خودرو هنگام شتاب گیری

✎آیا تا به حال متوجه شده اید که ماشین شما هنگام شتاب گیری صدای زمزمه می دهد؟ این صدای تقریباً […]

بیشترین و مهمترین دلایل ساییدگی ناهموار لنت ترمز

مکانیسم ترمز یک خودرو نقش بسیار مهمی در ایمن نگه داشتن همه افراد داخل خودرو دارد. با این حال، لنت […]

10 علامت هشدار دهنده در خودرو های دست دوم

✔ همه افراد یک وسیله نقلیه جدید می خواهند، این حقیقت است. با این حال، بودجه و واقعیت گاهی اوقات […]

چراغ های جلو لنزی در مقابل چراغ های جلو بازتابنده: تفاوت های کلیدی

✎وقتی ماشین میخرید باید با چراغهای کارخانه بخرید. شما همیشه می توانید آنها را تغییر دهید، اما دانستن تفاوت بین […]

6 دلیل سفت شدن فرمان هنگام رانندگی و راه حل های این مشکل

✔فرمان بخش مهمی از مکانیزم کنترل یک وسیله نقلیه است. بدون آن، نمی توانید بپیچید، لاین را تغییر دهید، از […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه