دلیل و راه حلهای کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت زدن خودرو ◐

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

  • 11 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی شود. مهم نیست که مشکل چقدر آزار دهنده است، ولی دور از انتظار نیست. خوشبختانه، رفع این مشکل نیز هزینه ی زیادی نمی خواهد. برای حل مشکل کلیک ماشین هنگام استارت باید اصول اولیه را بدانید.

کلیک های ماشین هنگام شروع به کار: علل و عیب یابی

صدای کلیک هنگام استارت زدن ماشین نشان دهنده یک مشکل داخلی است. دلایل مختلفی وجود داردکه دور از انتظار نیست.ممکن است هنگام استارت زدن ماشین با مشکل کلیک صدا مواجه شوید زیرا:

یک باتری خالی شده

نشت برق ماشین یکی از دلایل خالی شدن شارژ باتری است و باتری خاموش به این معنی است که هنگام روشن کردن کلید استارت خودرو روشن نمی شود.

اگر هنگام ترک خودرو در پارکینگ در طول شب چراغ‌های جلو، چراغ داخلی یا رادیو را روشن بگذارید، صبح باتری کاملاً خالی می‌شود.

تنها راه حل این است که ماشین را با ماشین دیگر روشن کنید که برای آن به کابل های جامپر و ماشین دیگری با باتری کارآمد نیاز دارید.

به چه دلیل چراغ هشدار ABS روشن می ماند؟ مراحل تعمیر چراغ هشدار ABS

ولتاژ باتری پایین

مشکل صدای کلیک هنگام تلاش برای روشن کردن ماشین ممکن است زمانی رخ دهد که باتری ولتاژ پایینی دارد. هنگامی که فراموش می کنید باتری را به موقع شارژ کنید یا باتری به دلایلی عملکرد خود را از دست می دهد، ممکن است ولتاژ باتری کم باشد.

هوای سرد نیز می تواند دلیل دیگری باشد. باتری برای روشن کردن موتور در شرایط بسیار سرد به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد.

در صورت خرابی باتری، ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشید. برای اطلاع از وضعیت واقعی، از مولتی متر یا آنالایزر باتری خودرو استفاده کنید.

شل شدن پایانه های باتری

یکی دیگر از مشکلات مربوط به باتری که می تواند باعث کلیک خودرو هنگام استارت زدن شود شل شدن پایانه های باتری می باشد. پایانه ها زمانی شل می شوند که پس از کار تعمیر به درستی سفت نشده باشند. خراب شدن تماس بین پایانه ها و اتصالات دلیل دیگری است. تماس های بد به این معنی است که باتری نمی تواند نیروی لازم برای روشن شدن موتور را تامین کند.

پایانه ها را بررسی کنید تا ببینید آیا هر یک از اجزای اتصال خوردگی دارند یا خیر. اگر موردی پیدا کردید، آسیب را تعمیر کنید یا پایانه ها را عوض کنید.

موتور بد استارت و/یا سوپاپ برقی

اگر با وجود شارژ کامل باتری، صدای کلیک شنیدید، باید به سوپاپ برقی یا موتور استارت نگاه کنید. این موتور فلایویل را می چرخاند که برای روشن کردن موتور لازم است وسوپاپ برقی کلیدی است که این موتور را درگیر می کند. اگر سوپاپ برقی خراب باشد، منجر به عدم شروع صدای کلیک خودرو می شود.

اگر مشکل از شیر برقی گیر کرده است و می توانید به راحتی به آن دسترسی پیدا کنید، سعی کنید با ضربه ملایم چکش آن را شل کنید. هنگام انجام این کار، از یکی از دوستان خود بخواهید که موتور را روشن کند. مراقب باشید که به قسمت های چرخان استارتر دست نزنید. اگر استارت موتور در طول فرآیند ضربه زدن بچرخد، ممکن است لازم باشد هم استارت و هم شیر برقی را تعویض کنید.

عیب یابی موتور استارت و شیر برقی آن نیاز به مهارت حرفه ای دارد. اگر در زمینه مکانیک ماشین تجربه ندارید، ماشین خود را به تعمیرگاه خودرو ببرید.

مشکل کابل تقویت خودرو

یک کابل تقویت بین بدنه خودرو و باتری یا موتور وجود دارد. اگر به دلایلی خراب یا فرسوده باشد، منبع تغذیه باتری محدود می شود و باعث می شود موتور به فرمان روشن شدن پاسخ ندهد.

این یک مشکل رایج در مورد کلیک ماشین است شما می توانید آن را بدون استفاده از خدمات حرفه ای حل کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک کابل جامپر خارجی است.

کابل را به پایانه منفی باتری و یکی از نقاط کف تمیز موتور وصل کنید. اگر موتور با این کار روشن می شود، سیم بین موتور و بدنه خودرو را برای هر گونه آسیب بررسی کنید. گاهی اوقات، تمیز کردن سطوح تماس باعث می شود که اجزای مرتبط به طور عادی کار کنند.

اگر این سیم تقویت هیچ خوردگی قابل مشاهده ای نشان نمی دهد، سیم بین بدنه خودرو و باتری را برسی کنید. سطوح تماس آن را تمیز کنید که امیدواریم دوباره کار کند.

کابل برق پاره

یک کابل برق وجود دارد که بین موتور استارت و سوپاپ برقی می رود. اگر به هر دلیلی معیوب باشد یا از کار بیفتد، استارت نمی تواند نیروی کافی برای چرخاندن موتور بفرستد.

این موضوع به اندازه موارد دیگری که در اینجا ذکر شد رایج نیست. با این حال، اگر تمام قسمت های دیگر کار می کنند، باید این کابل را بررسی کنید. نمودار سیم کشی ماشین را دریافت کنید و متوجه شوید که آیا همه چیز به طور عادی کار می کند یا خیر.

نتیجه

مشکلات باتری علت اصلی کلیک خودرو هنگام استارت زدن است. دلایل ذکر شده در بالا رایج ترین آنها هستند و می توانید با رعایت پیشنهادات آنها را حل کنید. اگر نمی توانید علت را مشخص کنید، برای جلوگیری از عوارض بیشتر از متخصص کمک بگیرید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

9 روش برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و صرفه جویی در هزینه های خودرو

♦♦مالکان خودرو تمایل دارند که خودروهای خود را برای مدت زمان طولانی استفاده کنند تا در هزینه خود صرفه جویی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه