سنسور اکسیژن بلند اس اس ای تی مدل 04910000

معرفی محصولSSAT 04910000 Downstream Oxygen Sensor یکی از مزیت‌های خودروهای انژکتوری نسبت به خودروهای قدیمی با سیستم سوخت کاربراتور، امکان […]

معرفی محصولSSAT 04910000 Downstream Oxygen Sensor

یکی از مزیت‌های خودروهای انژکتوری نسبت به خودروهای قدیمی با سیستم سوخت کاربراتور، امکان مدیریت و تنظیم بهینه نسبت سوخت و هوا در موتور خودرو است که موجب بهتر سوختن بنزین و کاهش آلایندگی خودرو خواهد شد. برای این منظور، قطعه‌ای به نام سنسور اکسیژن در مسیر خروج دود خودرو قرار دارد که با اندازه‌گیری نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور، اطلاعات را به‌صورت اختلاف ولتاژ به ECU ارسال و چنانچه مقدار اکسیژن در خروجی موتور، به نسبت هوای محیط، در سطح بالایی قرار داشته باشد، این امر به‌معنی وجود اکسیژن مصرف نشده در موتور است و ECU بر میزان پاشش سوخت توسط انژکتورها می‌افزاید. در خودروهای جدید با سطح آلایندگی یورو 4 که مجهز به کاتالیست هستند، دو سنسور اکسیژن وجود دارد که یکی از آن‌ها در منیفولد دود و دیگری در مسیر اگزوز و بعد از کاتالیست نصب می‌شود که بتواند عملکرد کاتالیست خودرو را کنترل نماید. به‌دلیل مجاورت سنسور اکسیژن با دمای بالای حدود 400 درجه، بعد از پیمایش حدود 70 تا 100 هزار کیلومتر، معمولا کارایی خود را از دست داده و می‌بایست نسبت به تعویض آن اقدام نمود. همچنین وجود روغن در دود خروجی یا وجود مایع خنک‌کننده موتور، موجب آسیب به این قطعه خواهد شد و عکس‌العمل آن در برابر تغییرات نسبت اکسیژن را کند خواهد کرد و برای تعویض آن باید از مکانیک مجرب کمک گرفت. «سنسور اکسیژن بلند اس اس ای تی مدل 04910000» دارای سیم اتصال به­‌طول 40 سانتی‌متر و مخصوص خودروهای پراید و تیبا با استاندارد یورو 4 بوده و بعد از کاتالیست نصب می‌شود. این محصول از بهترین مواد اولیه ساخته و مورد تایید خودروسازان است.

کالا های مرتبط