« چراغ های جلو لنزی در مقابل چراغ های جلو بازتابنده: تفاوت های کلیدی »

چراغ های جلو لنزی در مقابل چراغ های جلو بازتابنده: تفاوت های کلیدی

  • 17 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

✎وقتی ماشین میخرید باید با چراغهای کارخانه بخرید. شما همیشه می توانید آنها را تغییر دهید، اما دانستن تفاوت بین چراغ های جلو لنزی و بازتابنده برای تصمیم گیری صحیح ضروری است. عملکرد این چراغ ها کاملاً با یکدیگر متفاوت است. بنابراین، بهتر است قبل از تعویض چراغ‌های جلو، در مورد فناوری و مزایا و معایب آن‌ها بدانید.✎

چراغ های مه شکن در مقابل چراغ های جلو بازتابنده: تفاوت ها

هنگام انتخاب بین چراغ های باز تابنده و چراغ های جلو لنزی باید چند فاکتور مهم را در نظر گرفت. قبل از اینکه یکی را انتخاب کنید، در مورد آن ها با جزئیات بیشتر بدانید.

نگاه کن

تشخیص اینکه چراغ‌ها به سبک لنزی یا بازتابنده هستند، با نگاه کردن به آنها آسان است. چراغ های جلو لنزی دارای طراحی مدرن با رابط تمیز و مینیمال هستند. لنز کاسه ماهی آنها، که کاسه بازتابنده را پنهان می کند، رو به لامپ چراغ جلو، از بیرون کاملاً برجسته است.

از سوی دیگر، چراغ های جلو بازتابنده طراحی “باز” کاملاً متفاوتی دارند. آنها به جای عدسی آینه دارند که کاسه بازتابنده را پنهان نمی کند. این آینه ها نور لامپ ها را منعکس می کنند.

اگر هنوز نمی توانید نوع را تشخیص دهید، دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید یا با نمایندگی تماس بگیرید

بدنه چراغ ها

یکی دیگر از تفاوت های چراغ های جلو لنزی و بازتابنده در طراحی بدنه آنها نهفته است. چراغ های جلو بازتابنده برای چندین دهه وجود داشته است. بنابراین، واضح است که آنها از فناوری قدیمی استفاده می کنند. با این حال، این نوع را در بسیاری از وسایل نقلیه مدرن به دلیل هزینه های ساخت پایین و اندازه کوچک پیدا خواهید کرد. از طرف دیگر، محفظه چراغ جلو لنزی فضای بیشتری را اشغال می کند و هزینه بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد.

علائم زیاد بودن گاز فریون در سیستم تهویه اتومبیل چیست

لامپ‌های چراغ‌های جلو در سبک بازتابنده روی یک محفظه کاسه‌ مانند قرار می‌گیرند که با رنگ کرومی رنگ آمیزی شده است. این محفظه به کاسه بازتابنده معروف است که نور را به سمت جلوی خودرو منعکس می کند. به دلیل انتشار نور در یک زاویه بزرگ، چراغ های جلو بازتابنده، منطقه وسیع تری از جاده را روشن می کنند.

چراغ های جلو لنزی اختراع جدیدتری هستند که از تکنولوژی پیشرفته و مدرن استفاده می کنند. محفظه ظریف و کوچک این چراغ ها در خودروهای لوکس گران قیمت خوب به نظر می رسد. هر دو نوع چراغ های جلو شبیه به هم هستند به این معنا که لامپ ها در یک کاسه بازتابنده رنگ شده با کروم می درخشند و نور را در جاده پخش می کنند. با این حال، نور را از طریق یک لنز در یک پروژکتور منعکس می کند در حالی که از آینه های یک بازتابنده عبور می کند.

زاویه بازتر بازتابنده ها نور را پخش می کند و باعث می شود تمرکز کمتری داشته باشد و شدت آن کمتر شود. آینه های موجود در این چراغ ها، به یک معنا، مقداری روشنایی را هدر می دهند. اما در مورد مه شکن ها این اتفاق نمی افتد. این پرتو نور متمرکزتری تولید خواهد کرد.

نوع چراغ ها

LED ها برای چراغ های جلوی بازتابنده بهتر عمل می کنند در حالی که HID ها بهترین گزینه برای چراغ های جلو لنزی هستند. شما می توانید چراغ ها را تعویض کنید اما هرگز به نتایج دلخواه نخواهید رسید. به عنوان مثال، علیرغم اینکه LED ها بهترین نوع نور هستند، حتی هالوژن موجود نیز نور روشن تری نسبت به LED در چراغ های جلو لنزی تولید می کند.

کارایی

نور تولید شده توسط چراغ های جلو لنزی و باز تابنده کاملاً متفاوت است. هر دوی آنها از کاسه ای با رنگ کرومی استفاده می کنند، اما نحوه عبور نور تفاوت واقعی را ایجاد می کند.

یک بازتابنده نور را پخش می کند، بنابراین منطقه وسیع تری از جاده برای راننده قابل مشاهده خواهد بود. با این حال، این روشنایی کمتر و دقت کمتری دارد. اگرچه، با استفاده از چراغ های جلو LED می توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

برعکس، استفاده از لنزهای کندانسور در چراغ های جلو لنزی به آنها کمک می کند تا یک پرتو شدید متمرکز بر یک منطقه کوچک ایجاد کنند. لنز شفاف کاسه ماهی به عنوان یک ذره بین عمل می کند که می تواند با متمرکز کردن نور، پرتو را در یک جهت خاص پخش کند.

با چراغ های جلو لنزی، متوجه افزایش قابل توجهی در میزان دید شما در شب خواهید شد. این به دلیل اتلاف کمتر نور تولید شده توسط این نوع لنزها در مقایسه با بازتابنده ها است.

کدام گزینه بهتر است: چراغ های لنزی در مقابل چراغ های جلو بازتابنده؟

چراغ های جلو به یکی از دو روش طراحی می شوند: بازتابنده یا لنزی. چراغ‌های جلو بازتابنده از یک سری آینه‌های زاویه‌دار استفاده می‌کنند که نور را از لامپ به سمت آینه‌ها هدایت می‌کنند و باعث می‌شوند پرتو نور در منطقه وسیع‌تری پخش شود. چراغ‌های جلو لنزی از تکنولوژی بر‌تری استفاده می‌کنند که اجازه می‌دهد پرتوی متمرکزتر و واقعی‌تر به طور مستقیم به لنز بتابد. این منجر به افزایش وضوح و دید در هنگام رانندگی می شود.

با مقایسه کنار هم، چراغ های لنزی برای فناوری پیشرفته و اتلاف نور کمتر گزینه بهتری به نظر می رسند. اگر می خواهید دید بهتری در شب داشته باشید، باید از آنها استفاده کنید.

با این حال، بازتابنده‌ها ارزان‌تر هستند و حتی این روزها در اکثر خودروها به راحتی در دسترس هستند. به جز مدل های لوکس، اکثر مدل ها مجهز به چراغ های جلو بازتابنده هستند. این بهترین گزینه برای خریداران ارزان قیمت و افرادی است که در شب کمتر رانندگی می کنند.

نتیجه

آیا قصد خرید خودرویی با چراغ های جلو لنزی یا باز تابنده دارید؟ خوب، انتخاب در نهایت به بودجه شما، عادات رانندگی و تعداد دفعات رانندگی شما در شب بستگی دارد.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

اصول کار سیستم ورودی هوای خودرو

سیستم ورودی هوای خودرو بخش مهمی از وسیله نقلیه شما است. سیستم ورودی هوا بخش مهمی از عملکرد موتور است […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

ماشین روشن نمی شود مگر اینکه، گاز دهیم: دلیلش چیست؟

◈ هیچ چیز آزار دهنده تر از روشن نشدن ماشین در ابتدای صبح نیست! با این حال، اگر با فشار […]

10 نکته برای افزایش طول عمر موتور های دیزلی

❖با توجه به مزایای بسیاری که موتورهای دیزلی برای مصرف کنندگان دارد، بسیاری از مردم به فکر خرید خودرویی با […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه