👈رانندگی با لاستیک کم باد چقدر خطرناک است. آیا با لاستیک کم باد میتوان رانندگی کرد👉

رانندگی با لاستیک کم باد چقدر خطرناک است

  • 11 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

👌حتی اگر چراغ نشانگر فشار کم روشن باشد، بسیاری از مردم به اندازه کافی برای بررسی لاستیک ها نگران نمی شوند. آنها به رانندگی با باد لاستیک کم ادامه می دهند که این یک عمل خطرناک است. هر چه باد لاستیک پایین تر باشد، خطر بیشتری دارد.

اهمیت بررسی فشار باد تایر

ممکن است فکر کنید که باد کردن همه لاستیک‌ها کار سختی است، اما آسان‌تر از مقابله با عواقب پایین بودن فشار لاستیک است. رانندگی با فشار کم لاستیک به این معنی است که تأثیر منفی بر مصرف سوخت، هندلینگ، فرسودگی لاستیک و از همه مهمتر ایمنی خواهد داشت.

علاقه مند به تبدیل شدن به یک مکانیک خودرو هستید؟ در اینجا ابزارهایی هستند که باید داشته باشید

همچنین باعث می شود وسیله نقلیه کمتر عکس العمل داشته باشد و کشش کمتری داشته باشد. بنابراین، دوری از شرایط اضطراری مانند تغییر سریع لاین برای کاربران دشوارتر خواهد بود. علاوه بر مصرف سوخت بالا، کشش کمتر نیز به معنای فشار بیشتر روی موتور است. لاستیک های کم باد نیز به ازای هر 1 PSI افت فشار متوسط باد تایر، مسافت پیموده شده را حدود 0.2 درصد کاهش می دهند.

به دلیل فشار کم، میزان سایش در دیواره های جانبی تایر افزایش می یابد. متعاقباً باعث ترکیدن لاستیک می شود.

به یاد داشته باشید که حتی اگر لاستیک کم باد به نظر نرسد، ممکن است فشار خود را از دست بدهد. این بدان معنی است که اندازه گیری فشار هوا راه درستی برای اطلاع از آن است. در مورد خودروهای قدیمی، کاربران باید حداقل یک بار در ماه فشار را بررسی کنند.

چرا مردم نباید با لاستیک کم باد رانندگی کنند؟

هنگامی که بیش از 11000 تصادف خودروی مرتبط با لاستیک تنها در ایالات متحده اتفاق می افتد، مطالعات نشان می دهد که تنها 58٪ از رانندگان می توانند نماد هشدار نجات دهنده TPMS را به درستی درک کنند. این عدد کاملاً هشدار دهنده است زیرا استفاده از لاستیک با فشار مناسب می تواند جان انسان ها را نجات دهد.

وقتی فردی با فشار کم تایر به رانندگی ادامه می دهد، خطر خرابی لاستیک افزایش می یابد. رانندگی با سرعت 60 مایل در ساعت در این شرایط می تواند لاستیک ها را منفجر کند و ممکن است راننده کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهد و جان همه افراد داخل خودرو به خطر بیفتد. در عین حال باعث سایش سریع لاستیک ها و مصرف سوخت بیشتر نیز می شود.

اندازه مناسب فشار تایر

باید برای شما روشن باشد که رانندگی با باد لاستیک کم ایمن نیست. با این حال، برخی از افراد ممکن است نیاز به رانندگی در چنین شرایطی داشته باشند، و باید بدانند که فشار تایر برای رانندگی بسیار کم است.

برای تایرهای استاندارد، 20 PSI (پوند بر اینچ مربع) حداقل فشار هوا برای رانندگی ایمن است. هر چیزی زیر 20 PSI برای رانندگی بسیار کم است و با این کار مردم خود را در معرض خطر قرار می دهند.

کارهایی که باید هنگام روشن شدن چراغ فشار تایر انجام دهید

این چراغ نشان می دهد که فشار هوا در هر یک از لاستیک های خودرو کمتر از حجم توصیه شده است. بنابراین، شما باید این هشدار را جدی بگیرید و در هیچ شرایطی نباید آن را نادیده بگیرید. هنگامی که نشانه ای وجود دارد، فشار باد همه لاستیک ها را بررسی کنید. حتی اگر ماشین کاملا نو باشد، نباید از این مرحله بگذرید. پس از تشخیص لاستیک معیوب، فشار را تنظیم کنید.

هوای سردتر اغلب باعث کاهش باد لاستیک می شود، بنابراین فشار باد لاستیک را در همه لاستیک ها بررسی کنید. اگر حتی پس از پر شدن هوا فشار کاهش یابد، ممکن است سوراخی در لاستیک ایجاد شود. برای وصله لاستیک با هر تعمیرگاهی تماس بگیرید یا در موارد شدید ممکن است مجبور به تعویض آن شوند.

آیا می توانم با لاستیک کم فشار رانندگی کنم؟

علاوه بر کاهش راندمان سوخت، فشار کم باد لاستیک نیز ایمنی در جاده ها را تهدید می کند. اگر فشار کمتر از مقدار توصیه شده باشد، لاستیک ها ممکن است در سرعت های بالا به دلیل گرمای بیش از حد، از نظر شیمیایی فرسوده شوند. در نتیجه ممکن است تصادفاتی رخ دهد. اگرچه افراد نباید با باد لاستیک کم رانندگی کنند، اما اگر انتخاب دیگری ندارید، اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید.

1.همیشه سعی کنید زمانی که لاستیک ها فشار کم دارند مسافت های کوتاهی را طی کنید. اگر رانندگان در چنین شرایطی سفرهای طولانی را در رانندگی با سرعت بالا انجام دهند، خرابی تایر ممکن است اتفاق بیفتد.

2.با لاستیک کم باد شده، با حمل بار بیش از حد رانندگی نکنید. این امر فشار بیشتری به لاستیک از قبل کم باد می کند و به دیواره های جانبی لاستیک فشار وارد می کند. بنابراین، اگر افراد مجبور به رانندگی با فشار کم هستند، باید انواع محموله های سنگین را از وسیله نقلیه خارج کنند.

3.در حین رانندگی، همیشه سرعت را زیر حد توصیه شده نگه دارید. سرعت بالا فشار غیرضروری به لاستیک ها وارد می کند و در نهایت باعث ناپایداری خودرو می شود.

4.هنگام رانندگی با لاستیک کم باد، فلاشرهای اضطراری را روشن نگه دارید. ماشین را به نزدیکترین ایستگاه یا تعمیرگاهی ببرید تا بتوانید لاستیک ها را باد کنید.

نتیجه

رانندگی با باد لاستیک کم چیزی نیست که کارشناسان توصیه کنند. بنابراین، رانندگان باید بدانند چه چیزی باعث کم باد شدن لاستیک شده است و بلافاصله پس از اطلاع از آن، خودرو را به نزدیک‌ترین مکانیکی برسانند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

اصول کار سیستم ورودی هوای خودرو

سیستم ورودی هوای خودرو بخش مهمی از وسیله نقلیه شما است. سیستم ورودی هوا بخش مهمی از عملکرد موتور است […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

ماشین روشن نمی شود مگر اینکه، گاز دهیم: دلیلش چیست؟

◈ هیچ چیز آزار دهنده تر از روشن نشدن ماشین در ابتدای صبح نیست! با این حال، اگر با فشار […]

10 نکته برای افزایش طول عمر موتور های دیزلی

❖با توجه به مزایای بسیاری که موتورهای دیزلی برای مصرف کنندگان دارد، بسیاری از مردم به فکر خرید خودرویی با […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه