«چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست کنیم ودر صورت معیوب بودن آن را تعویض کنیم»

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

  • 7 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک است. با این کار کالیپرهای ترمز را در چرخ ها درگیر می کند. این سیلندر اصلی ترمز می تواند به مرور زمان فرسوده شود و به خوبی کار نکند. وقتی خراب شود علائم خاصی نشان می دهد. چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید؟ آزمایش قبل از نتیجه گیری در مورد وضعیت سیلندر بسیار مهم است.

نشانه های خراب بودن سیلندر اصلی ترمز

اگر هر یک از این علائم وجود دارد، حتما سیلندر را تست کنید.

چراغ هشدار ترمز روشن

رایج ترین نشانه خراب بودن سیلندر اصلی ترمز، روشن شدن چراغ هشدار ترمز است. معمولاً نشان دهنده کاهش فشار روغن ترمز است. با این حال، این تنها دلیل روشن شدن چراغ ها نیست.

نشت مایع ترمز

محل سیلندر اصلی ترمز زیر مخزن روغن ترمز است. اگر در زیر خودرو به خصوص زیر سیلندر اصلی نشانه ای از نشتی وجود داشته باشد، سیلندر ترمز مشکل دارد.

11 نشانه که شما در هنگام رانندگی به درستی نمی توانید دنده را تعویض کنید

پدال ترمز اسفنجی

اگر تمام قسمت‌های خودرو به درستی کار می‌کنند، پدال ترمز باید محکم باشد. اما زمانی که احساس می کنید سست می شود، فرسوده بودن مهر و موم سیلندر اصلی می تواند دلیل اصلی باشد.

مایع ترمز آلوده

آلودگی روغن ترمز اغلب دلیل ناکارآمدی سیلندر اصلی است. ذراتی مانند خاک و زباله می توانند فشار هیدرولیک را کاهش دهند و توقف خودرو را دشوار کنند. اگر خودرو زمان زیادی برای توقف نیاز دارد، ممکن است نشان دهنده معیوب بودن سیلندر باشد.

پدال ترمز غرق شده

اگر پدال ترمز خودرو غرق شود، احتمال خرابی سیلندر اصلی وجود دارد. وقتی فشار را از روی پدال ترمز برداشتید، باید به حالت عادی خود بازگردد. پدال غرق شده به این معنی است که برنمی گردد و نزدیک به زمین می ماند. حتی اگر به حالت اولیه برگردد، مدتی طول می کشد.

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید؟

بررسی وضعیت سیلندر اصلی خودرو به این معنی است که آیا سیلندر به اندازه کافی مایع ترمز دارد یا خیر. اگر مایع وجود داشته باشد، با پا گذاشتن روی پدال ترمز به داخل خطوط ترمز حرکت می کند. پس از رها کردن پدال، دوباره به داخل سیلندر جریان می یابد.

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید؟ خوب، برای بررسی وجود مایع، این مراحل لازم است:

مخزن مایع ترمز سیلندر را باز کنید

اگر یک بطری پلاستیکی در بالای سیلندر اصلی وجود دارد، درپوش آن بطری پلاستیکی کوچک را باز کنید. برای یک مخزن فلزی، از یک پیچ گوشتی کمک بگیرید تا گیره را از روی آن جدا کنید.

درب را بررسی کنید

هنگامی که مایع را از سیلندر به خطوط ترمز فشار می دهید، هوا از دریچه ها وارد می شود تا مخزن های دیافراگم را به سمت پایین فشار دهد. مخزن ها به سمت پایین حرکت می کنند و سطح مایع باقی مانده را لمس می کنند. بنابراین، مخزن ها از تبخیر مایع جلوگیری می کنند و آن را از گرد و غبار و سایر آلاینده ها دور نگه می دارند. پس از بازگشت به داخل سیلندر، مخزن ها به موقعیت اولیه خود باز می گردند.

داخل سیلندر اصلی را بررسی کنید

همانطور که به داخل سیلندر نگاه می کنید، یک خط “پر” در کناره سیلندر وجود دارد. روغن ترمز باید تا آن خط یا در 1⁄2 اینچ بالای هر محفظه باشد. اگر سطح زیر حد توصیه شده است، روغن ترمز بیشتری اضافه کنید تا زمانی که سطح آن به خط پر برسد.

سیلندر اصلی را ببندید

همانطور که سیال در هر دو محفظه سیلندر اصلی شما به سطح مورد نیاز می رسد، آن را محکم ببندید بدون اینکه اجازه دهید هیچ گونه آلودگی ایجاد شود. از آنجایی که سیلندرها دارای درپوش های هوابند هستند، سیال نشتی نخواهد داشت مگر اینکه علت دیگری برای نشتی وجود داشته باشد.

لکه یا رطوبت زیر خودرو را بررسی کنید

یک چراغ قوه بگیرید و به زیر سیلندر اصلی ترمز نگاه کنید تا ببینید آیا خیسی، لجن یا لکه وجود دارد یا خیر. اگر هر یک از این موارد را پیدا کردید، به این معنی است که در سیلندر نشتی وجود دارد.

نحوه برخورد با خراب بودن سیلندر اصلی ترمز

هر گونه نشتی در روغن ترمز می تواند موقعیت خطرناکی ایجاد کند، بنابراین هر نقص سیلندر اصلی نیاز به تعویض فوری دارد. برخی از سیلندرها به انتقال مخزن از واحد قدیمی نیاز دارند.

برای نصب، سیلندر اصلی را روی سیلندر تخلیه کنید تا وجود هرگونه نشتی داخلی و خارجی را بررسی کنید. نصب را انجام دهید و سپس سیستم ترمز را کاملاً تخلیه کنید. در طی این کار، اطمینان حاصل کنید که مایع زیر علامت کم قرار نگیرد.

اگر خودرو دارای ترمز دستی برقی، ترمز ضد قفل یا کنترل پایداری الکترونیکی است، باید با یک مکانیک حرفه ای تماس بگیرید. در این موارد، تعویض سیلندر اصلی نیاز به مراحل خاصی دارد.

نتیجه

بزرگ یا کوچک، هر گونه مشکل در سیلندر اصلی ترمز یک تهدید برای رانندگی ایمن است. چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید؟ خوب، برای تشخیص خرابی سیلندر اصلی، روش های ذکر شده در بالا را دنبال کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

9 روش برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و صرفه جویی در هزینه های خودرو

♦♦مالکان خودرو تمایل دارند که خودروهای خود را برای مدت زمان طولانی استفاده کنند تا در هزینه خود صرفه جویی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه