☜ چگونه باتری ماشین را که شارژ نگه نمیدارد را در خانه تعمیر کنیم ☞

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

  • 5 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن شدن موتور مشکل ایجاد می کند. برای حل این مشکل، باید بدانید که چگونه باتری خودرویی را که شارژ نمی‌شود تعمیر کنید. بنابراین، وقتی باتری ماشین شارژ نمی‌شود، می‌توانید با استفاده از برخی ابزارها آن را در خانه تعمیر کنید✔

باتری خودرو چقدر باید شارژ نگهدارد؟

هنگام بررسی مشکل شارژ نشدن باتری ها، ابتدا باید در مورد میانگین دوره نگه داشتن شارژ یک باتری سالم بدانید.

دو نوع باتری مورد استفاده در وسایل نقلیه موتوری وجود دارد: باتری خشک (سرب-کلسیم) و باتری کلسیم نقره بدون نیاز به تعمیر (نوعی سرب اسید).

کلسیم نقره رایج ترین کلسیمی است که در وسایل نقلیه مسافربری مدرن یافت می شود. پس از شارژ شدن، این دستگاه ها می توانند حداقل شش ماه شارژ نگه دارند. در طول این مدت، این باتری می تواند موتور را بدون وصل شدن به پریز برق به کار بیاندازد.

10 علامت هشدار دهنده در خودرو های دست دوم

برای باتری شارژ خشک، این مدت یک ماه پس از شارژ شدن با اسید است. با این حال، بدون اسید، یک باتری مهر و موم شده برای 2 تا 3 سال شارژ را حفظ می کند. فقط با پر کردن اسید می توانید در این مدت از آن استفاده کنید.

اگر باتری شما برای این مدت متوسط شارژ نمی شود، نیاز به تعمیر دارد. شما باید یاد بگیرید که چگونه باتری ماشینی را که شارژ نمی‌کند، تعمیر کنید.

چگونه باتری ماشینی را که شارژ نمی شود تعمیر کنیم

تخلیه سریع شارژ باعث می شود دیر یا زود باتری شما خالی شود. در چنین شرایطی، اکثر مردم به فکر روشن کردن خودرو خواهند افتاد. اما این نحوه تعمیر باتری ماشینی که شارژ نمی شود نیست. برای شارژ کردن چنین باتری هایی باید مراحل زیر را دنبال کنید:

باتری را تمیزکنید (مخصوصا پایه های باتری )

قبل از شروع تمیز کردن، مطمئن شوید که پایانه های باتری را جدا کرده و دستگاه را از جعبه داخل خودرو خارج کنید. استفاده از عینک ایمنی و دستکش برای محافظت شخصی را فراموش نکنید.

برای تمیز کردن پایه های باتری از یک ماده تمیز کننده با کیفیت بالا استفاده کنید. با آرامش این کار را انجام دهید و پایه ها را به جلو و عقب ببرید تا زمانی که تمیز شوند.

آزمایش بار را انجام دهید

برای انجام این کار به یک تستر بار نیاز دارید. تستر را قبل از وصل کردن آن به قطب منفی باتری به پایانه مثبت وصل کنید. انجام این کار از ایجاد جرقه جلوگیری می کند.

تستر را روشن کنید و ببینید که آیا قرائت آن زیر 12 ولت است یا خیر. پایین آمدن گیج به زیر این سطح بدون اینکه دوباره بالا بیاید، نشانه واضحی از آسیب کامل باتری است. اگر این اتفاق بیفتد، باید باتری را با یک باتری نو تعویض کنید.

درپوش های باتری را جدا کنید

مرحله بعدی نحوه تعمیر باتری که شارژ نمی شود شامل جدا کردن درب باتری است. با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف می توانید این کار را به راحتی انجام دهید. پیچ ها را باز کنید و درپوش را باز کنید تا آن را بردارید.

مایع باتری را با هیدرومتر تست کنید

تست هیدرومتر وضعیت سلامت باتری را نشان می دهد. لوله هیدرومتر را در باتری قرار دهید و لامپ آن را چندین بار فشار دهید تا محلول به هم بخورد. محلول باتری که داخل هیدرومتر قرار می گیرد و به رنگ تیره می شود، وضعیت آسیب دیده باتری را نشان می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، هیچ راهی جز جایگزینی آن وجود ندارد.

اگر در تشخیص رنگ دقیق مایع مشکل دارید، به فشار دادن لامپ ادامه دهید تا هیدرومتر با مایع بیشتری پر شود. اکنون رنگ را از نزدیک مشاهده کنید تا مشکل باتری را دریابید. به غیر از سایه تیره، مایع می تواند قرمز (نشان دهنده نیاز به شارژ مجدد)، سبز (به معنای باتری سالم) و بی رنگ (که همچنین به معنای سالم بودن باتری است) باشد.

این آزمایش را بر روی تمام سلول ها انجام دهید تا متوجه شوید که آیا هر یک از آنها عملکرد نادرست دارند یا خیر.

یک تست ولت متر انجام دهید

در بخش پایانی نحوه تعمیر باتری ماشینی که شارژ نمی شود، باید یک تست ولت متر انجام دهید. پروب مثبت ولت متر را به پایانه مثبت باتری وصل کنید. از طرف دیگر، پروب منفی باید به سلول دوم وصل شود.

هر عددی کمتر از 2 ولت روی ولت متر به این معنی است که باتری مشکل دارد. سپس، پست مثبت ولت متر را به سلول دوم و پست منفی را به سلول سوم وصل کنید. این کار را برای تمام سلول ها تکرار کنید و قرائت ها را ببینید. برای سالم بودن باتری، قرائت نهایی باید صفر باشد.

باتری را تعمیر کنید

وقتی متوجه شدید که باتری کاملاً آسیب ندیده است، به این مرحله بروید. شما می توانید از مواد شیمیایی تعمیر نه تنها برای بازسازی سلول هایی که نمی توانند شارژ نگه دارند، بلکه برای تمیز کردن آنها نیز استفاده کنید. طبق دستورالعمل همراه محصول، مایع را به سلول ها اضافه کنید. پس از آن، باتری را حداقل به مدت یک روز به یک شارژر وصل کنید. به احتمال زیاد باتری را به وضعیت قبلی خود باز می گرداند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

9 روش برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و صرفه جویی در هزینه های خودرو

♦♦مالکان خودرو تمایل دارند که خودروهای خود را برای مدت زمان طولانی استفاده کنند تا در هزینه خود صرفه جویی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه