7 نکته ای که باید قبل از انتخاب و خرید باربند خودرو در نظر بگیرید

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

  • 8 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع مختلف باربند مناسب ترین را انتخاب کنید✔

باربندها برای افزودن فضای بیشتری به وسیله نقلیه شما بسیار مفید هستند و به شما این امکان را می دهد که بتوانید همه چیز مورد نیاز خود را برای سفر بسته بندی کنید.

این باربندها این روزها بسیار محبوب و گران شده اند. همچنین انتخاب از بین چندین گزینه می تواند بسیار سخت باشد.

برای انتخاب بهترین باربند برای وسیله نقلیه خود در اینجا 7 فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  1. چقدر حاضرید پول خرج کنید؟

قبل از خرید هر محصولی، اولین چیزی که به ذهن می رسد این است که ما حاضریم برای یک محصول خاص چقدر پول خرج کنیم. بنابراین تصمیم گیری در مورد بودجه با توجه به نیاز شما بسیار مهم است.

چه سایز جک برای هر نوع ماشین مناسب است؟

باربند های گران قیمت زیادی وجود دارد و دارای ویژگی های زیادی هستند. اما برخی از موارد مقرون به صرفه نیز وجود دارند که کیفیت بالایی دارند. اگر مدتی را صرف تحقیق در اینترنت برای یافتن محصولات مناسب با بودجه ثابت خود می کنید، مجبور نیستید جنس با کیفیت پایین را انتخاب کنید.

  1. چه چیزی را می خواهید حمل کنید؟

آیا برای حمل کولi اضافی مشکل دارید؟ یا می خواهید دوچرخه کوهستان خود را همراه خود ببرید اما چیزی بهتر از صندوق عقب خود می خواهید؟

اگر به دنبال چیزی برای حمل دوچرخه خود هستید، قفسه‌های دوچرخه راه‌حل خوبی هستند، اما اگر قصد دارید وسایل مختلفی را حمل کنید، به انباری اضافی یا جعبه بار متصل به سقف ماشین نیز نیاز خواهید داشت.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید چمن‌زنی حمل کنید، بهتر است باربری‌های هچ را داشته باشید، زیرا محکم هستند و وزن قابل توجهی دارند.

  1. باربند را کجا قرار می دهید؟

همه ی وسایل نقلیه یکسان نیستند. شاسی بلندهایی مانند تویوتا لندکروزر و خودروهای بزرگ مشابه به دلیل اندازه و گزینه های نصب ، بیشترین ظرفیت نصب را دارند.

اکثر خودروهای شاسی بلند دارای آپشن های نصب شده روی سقف هستند زیرا دارای میله های عرضی و اتصالی هستند تا به راحتی آنها را وصل کنند. آنها مستحکم هستند و همچنین فضای زیادی را برای بار شما فراهم می کنند.

از سوی دیگر، خودروهای کوچکتر مانند JDM ها متفاوت ساخته می شوند و فضای زیادی در بالا ندارند.

علاوه بر این، اتصالات برای خودروهای کوچکتر توصیه نمی شود، زیرا بار عقب ممکن است در رانندگی یا عملکرد روان خودرو مشکل ایجاد کند. برای وسایل نقلیه کوچکتر، بهتر است از باربند یا کیسه های روی سقف ماشین استفاده کنید.

بدون تحقیق مناسب و بررسی محدودیت وزن ناخالص وسیله نقلیه خود، خرید باربند فقط کار را برای شما دشوار می کند.

  1. انواع مختلف باربند ها کدامند؟

جعبه سقفی یکی از رایج ترین شکل های باربند است. اینها بسیار بادوام و معمولاً بسیار قوی هستند، به همین دلیل است که بسیاری از افراد هنگام جستجوی فضای ذخیره سازی اضافی از آنها استقبال می کنند.

یکی دیگر از گزینه های عالی کیف سقفی است. این انبارها همچنین دارای مزایا و معایبی هستند. بنابراین هنگام خرید باید تمام عملکردها و امکانات را با دقت مقایسه کنید و سپس انتخاب کنید.

باربندهای پوسته سخت

اینها یکی دیگر از گزینه های رایج برای حامل های بار هستند. آنها از محافظت و مقاومت بالایی برخوردارند. اکثر آنها در برابر آب مقاوم هستند و از مواد ABS ساخته شده اند.

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد این محصولات به خاطر بسپارید این است که برخی از اقلام کاملاً در آنها قرار نمی گیرند. از آنجایی که لبه‌ها، بالا و پایین همگی سفت دارند، ذخیره اقلام بزرگ یا با شکل عجیب در این حامل‌های سخت مشکل است.

باربندهای محموله کیسه ای نرم

برای هر کسی که خواهان یک حامل قابل تنظیم تر و انعطاف پذیرتر و جایگزینی برای انواع سخت پوسته است، حامل های کیسه نرم انتخابی عالی در نظر گرفته می شوند.

به طور کلی، آنها بسیار سبک وزن، بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانند طیف وسیع تری از گزینه ها را حمل کنند. برخی ازباربند های کیسه ای نرم می توانند بر روی سقف ماشین شما قرار بگیرند و حتی نیازی به نصب قفسه سقف نخواهید داشت.

انواع باکیفیت از PVC ساخته شده‌اند و عموماً در برابر آب مقاوم هستند اما ضد آب نیستند و ممکن است مانند حامل‌های پوسته سخت دوام نداشته باشند.

  1. ظرفیت وزنی وسیله نقلیه شما چقدر است؟

برای یافتن محدودیت وزن وسیله نقلیه خود، دفترچه راهنما را بخوانید یا برچسب داخل درب کناری خودرو خود را بررسی کنید.

همچنین حواستان به وزنی باشد که انتظار دارید با یک بار سواری چقدر وزن حمل کنید. شما باید مطمئن شوید که فشار اضافی به وسیله نقلیه خود وارد نمی کنید. حتی باربندهای بار نیز محدودیت وزنی دارند.

اگر می خواهید چندین وسیله سنگین حمل کنید، به سراغ گزینه محکم تر با ظرفیت وزن بالاتر بروید.

در غیر این صورت، در نهایت امنیت محموله، حامل و وسیله نقلیه خود را به خطر خواهید انداخت.

  1. اتصال باربند چیست؟

برخی از مردم اهمیتی ندارند که باربندهای خود را متصل نگه دارند. اگر شما یکی از آنها هستید، لازم نیست نگران باشید، اما اگر می خواهید پس از هر سفر آن را بردارید، باید یکی از آنها را تهیه کنید که به راحتی قابل نصب و جدا شدن باشد.

همچنین مواردی وجود دارد که مجبور هستید باربند خود را جدا کنید. اگر در یک فضای کوچک یا با ارتفاع کم پارک می‌کنید، بیرون آوردن آن امن‌ترین گزینه است. ما به شما توصیه می کنیم چیزی بخرید که در صورت نیاز به راحتی آن را جدا کنید.

  1. آیا به اندازه کافی امن است؟

به ویژگی های ایمنی نگاهی بیندازید. بهتر است یکی با سیستم قفل پیشرفته تهیه کنید. اگر باربند باید تسمه داشته باشد، مطمئن شوید که تسمه های ضامن دار محکم دارید.

به غیر از مکانیسم قفل، یک باربند را تهیه کنید که به راحتی باز شود و برای بیرون آوردن اقلام باز شود. در مورد دهانه، محموله هایی که از هر طرف باز شوند بهترین گزینه هستند.

جمع بندی

برای هر مناسبت در فضای باز به یک باربری نیاز خواهید داشت. بهتر است قبل از خرید این تجهیزات مفید کمی تحقیق کنید. از آنجایی که گزینه های زیادی وجود دارد، نکات ذکر شده در بالا را در نظر بگیرید تا بهترین خرید را با پول خود داشته باشید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

9 روش برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و صرفه جویی در هزینه های خودرو

♦♦مالکان خودرو تمایل دارند که خودروهای خود را برای مدت زمان طولانی استفاده کنند تا در هزینه خود صرفه جویی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه