علائم زیاد بودن گاز فریون در سیستم تهویه اتومبیل چیست
- 10 خرداد 1402
- 0 نظر
- admin
✎وجود گاز فریون برای عملکرد صحیح سیستم تهویه خودرو الزامی است. با این حال، مانند موارد دیگر گاز فریون سیستم تهویه بیش از حد به دلایل مختلف خطرناک است. بنابراین، دانستن علائم بیش از حد بودن فریون در سیستم تهویه اتومبیل می تواند قبل از وقوع هر اتفاق نامطلوبی به شما هشدار دهد.
علائم گاز فریون بیش از حد در سیستم تهویه اتومبیل
اگر با هر یک از علائم زیر مواجه شدید، ممکن است مشکلاتی در سیستم تهویه وجود داشته باشد، احتمالاً شارژ بیش از حد گاز سیستم تهویه می باشد.
عدم سرمایش
بارزترین علامت شارژ بیش از حد سیستم تهویه این است که ماشین را خنک نمی کند. به دلیل وضعیت شارژ بیش از حد، مایع موجود در سیستم فضای کافی برای کاهش فشار ندارد. در نتیجه قادر به تامین سرمایش کافی در فضای داخلی خودرو نخواهد داشت.
هنگامی که سیستم تهویه را روشن می کنید، مقدار کمی هوای خنک از آن خارج می شود. یا، هوا می تواند همان دمای محیط را داشته باشد. در بدترین موارد، سیستم تهویه با شارژ بیش از حد هوای گرم را خارج می کند.
گردش هوا وجود ندارد
در مورد برخی از سازندگان و مدلهای خودرو، یک سیستم تهویه با شارژ بیش از حد ممکن است اصلاً کار نکند. این بدان معناست که سیستم تهویه در هنگام شارژ بیش از حد روشن نمی شود.
برخی از سیستم های تهویه می توانند فشار فریون نادرست را تشخیص دهند و برای جلوگیری از وقوع هر گونه آسیب کار نمی کنند. ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما این ویژگی ایمنی سیستم را از عملکرد نادرست نجات می دهد.
خواندن با فشار بالا
خواندن گیج فشار بهترین راه برای تأیید شارژ بیش از حد سیستم تهویه است. گیج فشار فشارهای بالاتر و دماهای بالاتر را نشان می دهد.
صدای کمپرسور
در یک جریان متناوب بیش از حد شارژ، کمپرسور باید کار بیشتری برای عبور تمام مایع خنک کننده از طریق خطوط انجام دهد. فشرده سازی از مایع به گاز نمی تواند انجام شود. در عوض، کمپرسور مایع خنک کننده مایع را به جای مایع خنک کننده گازی بیرون می زند. متوجه خواهید شد که سیستم تهویه در نتیجه همه این اقدامات صدای بیشتری تولید می کند.
مشکلات موتور
یک کولر گازی سالم برای عملکرد به مقدار قابل توجهی توان نیاز دارد. وقتی فریون بیش از حد وجود داشته باشد، مصرف توان آن افزایش می یابد. در این شرایط ممکن است صداهایی از تسمه محرک خارج شود.
علاوه بر این، شتاب ضعیف، مصرف سوخت بالا، یا دور آرام راندن سخت از دیگر مشکلات موتور هستند که در هنگام مشکل سیستم تهویه با آنها مواجه خواهید شد. اگر خاموش کردن سیستم تهویه این مشکلات را برطرف کرد، فریون اضافی میتواند دلیل آن باشد.
کمپرسور خراب
هنگامی که AC قادر به کنترل مایع خنک کننده سرریز شده نباشد، کمپرسور آن خراب می شود. در سیستم تهویه با شارژ بیش از حد، دریچه ها و آب بندی های کمپرسور به راحتی تحت فشار خراب می شوند. در نهایت باعث می شود کولر گازی کار نکند. در این شرایط فوراً برای تعویض با فروشنده تماس بگیرید.
نتیجه
هنگامی که از وجود علایم فریون بیش از حد در سیستم تهویه اتومبیل مطلع شدید، شناسایی مشکل آن نیازی به تلاش زیادی ندارد. از آنجایی که این مشکل می تواند منجر به مشکلات جدی دیگری شود، فوراً آن را برطرف کنید تا از آسیب بیشتر به سیستم تهویه و سایر اجزای خودرو جلوگیری کنید.