نحوه استفاده صحیح از پایه های جک ماشین و پیشگیری از اتفاق های غیرمنتظره

نحوه استفاده صحیح از پایه های جک ماشین

  • 11 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

✔بسیاری از مردم با پایه های جک خودرو کاملاً آشنا هستند. برای درک آسان تر، پایه جک ماشین به رانندگان کمک می کند تا وسایل نقلیه خود را تعمیر کنند

چگونه از جک ماشین استفاده کنیم

تعریف پایه جک ماشین

برای اینکه بدانیم چگونه از جک ماشین استفاده کنیم، باید بدانیم که این ابزار چیست. پایه جک ماشین یکی از شناخته شده ترین ابزارهای مکانیک خودرو است. این پایه ای است که رانندگان می توانند از آن برای تنظیم ارتفاع استفاده کنند. هدف از پایه جک خودرو کمک به مکانیک ها برای رفع تمام مشکلات زیر شاسی است. و برای رسیدن به زیر شاسی، مکانیک های خودرو از پایه جک برای پشتیبانی از ماشین استفاده می کنند.

نحوه استفاده صحیح از پایه های جک اتومبیل

اکنون همه ما میدانیم که جک ماشین واقعاً چیست، وقت آن است که مرحله دوم اما ضروری را انجام دهیم: درک نحوه استفاده از جک ماشین. اکثر صاحبان خودروهای جدید نمی دانند چگونه جک را به درستی کنترل کنند، بنابراین به یاد داشته باشید که این دستورالعمل را به دقت بخوانید و بعد از آن دوباره امتحان کنید:

بلند کردن خودرو

0-ماشین را در یک سطح صاف پارک کنید

این واضح است. ما نمی توانیم هیچ کاری را در حالی که وسیله نقلیه هنوز در حرکت است انجام دهیم. با این حال، آنچه در اینجا می خواهیم روی آن تمرکز کنیم، قسمت “سطح مسطح” است. برای بلند کردن خودرو، صاحبان خودرو باید از جک زدن خودرو در یک مکان پر دست انداز جلوگیری کنند. رانندگان همچنین می خواهند از مکان هایی که پوشیده از سنگ ریزه یا نزدیک به ترافیک سنگین هستند اجتناب کنند. پیشنهاد ما مکانی آسفالت شده، تمیز، با سطح صاف و هموار مانند یک مسیر یا گاراژ صاف است. همچنین، باید مطمئن شوید که هر دو طرف خودرو در یک سطح قرار دارند تا پایه جک نتواند از زیر آن خارج شود.

0-از ترمز دستی ماشین استفاده کنید

اکنون زمان آن رسیده است که ترمز دستی وسیله نقلیه خود را فعال کنید. ما باید مطمئن شویم که ماشین به سمت عقب یا جلو حرکت نمی کند در حالی که آن را جک می کنیم. بنابراین صاحبان خودرو باید اهرمی را در خودرو پیدا کنند که ترمز دستی را کنترل می کند و آن را بکشد.

پس از استفاده از ترمزدستی، هنگام قرار دادن جک کف، باید ناحیه زیر خودروی خود را دوبار بررسی کنید. کارشناسان خودرو توصیه می کنند به جای جک قیچی از جک کف هیدرولیک استفاده کنید زیرا این امن ترین راه برای بلند کردن اتومبیل شما است. دلیل این امر این است که جک های قیچی ناپایدار هستند و فقط برای موارد اضطراری در نظر گرفته شده اند.

پس از تعیین محل، مکانیک ها ممکن است بخواهند جک کف را تا جایی به زیر بکشند که بازو درست در یک نقطه بالابر یا در چارچوب ماشین قرار گیرد.

0-وسیله نقلیه را بالا ببرید

در حال حاضر همه ما با تنظیمات به منظور پاسخ به این سوال در مورد نحوه استفاده از جک ماشین، زمان برای بالا بردن ماشین تمام شده است. برای بلند کردن آن باید دسته را بالا ببریم و بالعکس. ما می خواهیم  لاستیک ماشین حدود 5 تا 7 سانتی متر از زمین فاصله داشته باشد زیرا این ارتفاع مناسب برای رفع هر گونه مشکل در شاسی است. ناگفته نماند که ارتفاع  بالاتر ممکن است باعث بی ثباتی جک شود.

قرار دادن پایه جک

0-پایه جک را تنظیم کنید

برای اینکه بدانید چگونه از جک ماشین استفاده کنید، تمام تنظیمات مورد نیاز را آماده کرده ایم. بنابراین زمان تنظیم آن فرا رسیده است. قبل از آن، صاحبان خودرو باید وزن خودرو را بررسی کنند تا مطمئن شوند که پایه جک می تواند آن مقدار وزن را تحمل کند.

محل مناسب برای تنظیم این ابزار ماشین زیر نقاط گیره ماشین ها است که در کناره های ماشین پشت لاستیک های جلو یا جلوی لاستیک های عقب قرار دارند. اگر خودروی شما نقاط گیره ای ندارد، قاب خودرو نیز مکان مناسبی برای نصب پایه های جک است. صاحبان خودرو می توانند پایه جک را از هر طرف خودرو بلغزانند. به یاد داشته باشید که دیووت را روی پایه جک ردیف کنید، به همراه قسمت نقطه گیره که به سمت پایین کشیده می شود.

0-خودرو را روی پایه جک پایین بیاورید

در این مرحله، ما فرض می کنیم که پایه جک درست زیر شاسی قرار دارد. زمان تنظیم ارتفاع پایه جک است. رانندگان می‌توانند قسمت بالا را تا زمانی که نقاط گیره را لمس کند بالا بیاورند. پس از آن، باید سنجاق ایمنی متصل به پایه را قرار دهید تا در هنگام قرار دادن خودرو ثابت شود. ما نمی‌خواهیم وقتی زیر آن هستید ماشین روی شما بیفتد.

اکنون پین ایمنی تنظیم شده است، می توانید به آرامی اهرم روی جک کف را بچرخانید تا وسیله نقلیه را پایین بیاورید و با خیال راحت زیر آن کار کنید.

همچنین، ما دو نکته کوچک را ارائه می‌دهیم: یکی این است که اگر جا دارید، جک را برای امنیت در آنجا نگه دارید. و دیگری این است که قبل از انجام هر کاری با هدف بررسی، کمی ماشین را هل دهید.

ماشین خود را کاملاً بالاتر از زمین نگهدارید

اکنون می‌توانیم به بالا بردن ماشین از هر طرف، همراه با پایه‌های جک درست در زیر نقاط گیره ادامه دهیم. دارندگان خودرو باید مطمئن شوند که پایه‌ها را مستقیماً در کنار هم قرار می‌دهند تا خودرو محکم باشد. اکنون همه چیز تنظیم شده است و می توانید با خیال راحت زیر آن کار کنید.

برداشتن پایه های جک و پایین آوردن ماشین

0-برداشتن پایه ها

هنگامی که کار تعمیر اتومبیل خود را به پایان رساندید، می توانید جک زمینی را به عقب برگردانید. موقعیت عالی مطابق با نقطه بالابری است که استفاده کردید.

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

0-جک را از کنار بیرون بکشید

اکنون می توان جک را از پهلو بیرون کشید، بنابراین به سمت پایین ماشین برسید و آنها را بیرون بکشید. و به یاد داشته باشید که نباید از پشت یا جلو ماشین زیر ماشین خزید! دلیل این امر این است که آنها توسط جکی پشتیبانی می شوند که ما سعی داریم آن را حذف کنیم.

0-ماشین را پایین بیاورید

آخرین اما نه کم اهمیت، صاحبان خودرو اهرم جک را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخانند تا ماشین را پایین بیاورند تا لاستیک‌ها روی زمین بازگردند. سپس جک را بیرون بیاورید.

نتیجه

اکنون که می دانیم چگونه از جک ماشین استفاده کنیم، امیدواریم همه دارندگان خودرو درک کنند که این ابزار ماشین چقدر ارزش دارد. جک ماشین نه تنها هنگام نصب به طرز شگفت انگیزی برای مکانیک ها مفید است، بلکه به رانندگان کمک می کند تا تمام مشکلات غیرمنتظره را در کوتاه ترین زمان حل کنند.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه