«چگونه کاربراتور را بدون خارج کردن آن از موتور تمیز کنیم. معرفی انواع پاک کننده کاربراتور»

چگونه کاربراتور را بدون خارج کردن آن تمیز کنیم

  • 29 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

★هر راننده ای می پذیرد که کاربراتور قلب وسیله نقلیه است. بدون موتور، ماشین شما فقط ترکیبی از فلز و پلاستیک است. اهمیت موتور و کاربراتور واضح است. به همین دلیل، ما باید کاربراتور و موتور وسیله نقلیه را تمیز نگه داریم تا به طور عادی و درست کار کند. در این مقاله، کارشناسان ما شما را راهنمایی می کنند که چگونه کاربراتور را بدون جدا کردن آن تمیز کنید.

چگونه کاربراتور را بدون خارج کردن آن تمیز کنیم

زمان تمیز کردن کاربراتور

همه ما می دانیم که تمیز کردن کاربراتور ضروری است، پس چه زمانی زمان مناسبی است که کاربراتور را تمییز کنیم ما در اینجا 4 نشانه را جمع آوری کرده ایم تا صاحبان خودرو متوجه شوند که زمان تمیز کردن کاربراتور خودرو فرا رسیده است:

موتور شمابا صدای نازک کار می کند:سوخت کم و هوای زیاد

مفهوم “صدای نازک” برای بسیاری از دارندگان خودرو کاملاً جدید است، بنابراین ما در اینجا تعریف روشنی ارائه خواهیم کرد. صدای نازک در حال کار کردن به این معنی است که خودروی شما در نسبت هوا و سوخت نامتعادل است. به طور معمول، نسبت هوا و سوخت حدود 15:1 یا 12:1 است.

به چه دلیل چراغ هشدار ABS روشن می ماند؟ مراحل تعمیر چراغ هشدار ABS

با این وجود، اگر چیزی مانند هوای بیش از حد یا سوخت کم، نسبت را تغییر دهند، ماشین شما صدای ترکیدن یا عطسه می‌دهد. این صداها همچون نشانه ای برای رانندگان برای تمیز کردن وسایل نقلیه است. مورد دیگر این است که سوخت موتور شما کثیف شده است و فیلترها مسدود شده اند.

موتور شما غنی کار می کند:سوخت زیاد و هوای کم

از سوی دیگر، “دویدن ثروتمند” به این معنی است که نسبت سوخت و هوا نیز متعادل نیست، اما برعکس است. در این نسبت سوخت بیشتر و هوای کم وجود دارد. به عبارت دیگر، «لاغر دویدن» کاملاً متضاد «دویدن ثروتمند» است. در این شرایط خودروی شما دود سیاهی از اگزوز متصاعد می کند که به راحتی قابل تشخیص است.

موتور سیکلت شما روشن نمی شود

این یکی از رایج ترین دلایلی است که باید کاربراتور خودرو را تمیز کنید، زیرا کاربراتور کثیف بر عملکرد موتور تأثیر می گذارد. توضیح این موضوع این است که وسیله نقلیه شما بیش از حد کثیفی دارد. کثیفی از عبور هوا و همچنین سوخت به داخل موتور جلوگیری می کند. این کار باعث می شود موتور شما روشن نشود . پس زمان تمیز کردن کاربراتور فرا رسیده است.

سریز کردن سوخت به داخل موتور

آخرین اما نه کم اهمیت، تجمع بیش از حد کثیفی در کاسه سوخت است که باید کاربراتور خودرو را تمیز شود. این وضعیت باعث گرفتگی دریچه سوزن می شود که بستن آن را غیرممکن می کند. در نتیجه، سوخت به داخل کاربراتور سرریز می شود، از دریچه های کاسه خارج می شود و باعث سوخت زیاد موتور می شود. وقتی این اتفاق بیفتد، نسبت بین هوا و سوخت به هم می‌خورد. ناگفته نماند که این کار شمع ها را خیس می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، باید قبل از انجام هر کاری ابتدا زباله های اضافی تمیز شوند.

فرآیند تمیز کردن کاربراتور

اکنون زمان مناسب برای تمیز کردن کاربراتور خودرو را متوجه شدیم، سوال بعدی این است که چگونه کاربراتور را بدون خارج کردن آن تمیز کنیم. دلیل اینکه نمی‌خواهیم کاربراتور را خارج کنیم این است که بسیاری از قطعات کوچک و ریز وجود دارد که با برداشتن کاربراتور به راحتی آسیب میبینند. همچنین، فرآیند تمیز کردن کاربراتور بدون خارج کردن آن در واقع بسیار ساده است. بیشتر اوقات از این روش برای تمیز کردن موتورسیکلت ها استفاده می شود، اما هنوز هم می توانیم از این روش در اتومبیل ها استفاده کنیم.

مراحل تمییز کردن کاربراتور

برداشتن کاسه ها

قبل از برداشتن کاسه ها ابتدا باید قطعات لاستیکی یا پلاستیکی را جدا کنید، زیرا حلال های تمیزکننده ممکن است به آنها آسیب برساند. کاسه های پایین کاربراتور خودرو را بررسی کنید. این جزء ماشین را باید قبل از تمیز کردن آن بیرون بیاوریم.

از پاک کننده کاربراتور استفاده کنید

بعد از برداشتن کاسه، می خواهیم از پاک کننده کاربراتور استفاده کنیم. توصیه ما این است که پاک کننده را داخل کاربراتور بمالید، سپس چند دقیقه صبر کنید. پس از آن، مرحله زیر یک بار دیگر اسپری کنید تا از پوشاندن کامل کاربراتوربا پاک کننده مطمئن شوید.

کاسه ها را تعویض کنید

در بسیاری از موارد، رانندگان تمایل دارند فقط کاسه های قدیمی را به عقب نصب کنند. با این حال، ما یک کاسه جدید می خواهیم تا کارایی کاربراتور بیشتر شود بنابراین به دارندگان خودرو توصیه می شود آنها را تعویض کنند.

موتور را دوباره راه اندازی کنید

پس از تمام این مراحل، رانندگان می توانند دوباره موتور را روشن کرده و به رانندگی ادامه دهند. و این پاسخ نهایی برای این سوال است که چگونه کاربراتور را بدون برداشتن آن تمیز کنیم.

زمان توصیه شده برای تمیز کردن کاربراتور

آخرین سوال در این موضوع همیشه این است: “کاربراتور چند بار باید تمیز شود؟” پاسخ ما یا 3000 مایل یا شش ماه است. این نه تنها به منظور به حداکثر رساندن کارایی موتور، افزایش مصرف سوخت، بلکه از تجمع کثیفی نیز جلوگیری می کند. بنابراین کارشناسان خودرو توصیه می کنند عادت تمیز کردن کاربراتور را به اندازه رانندگی مشخص کنید.

ابزار تمیز کردن کاربراتور

یادگیری نحوه تمیز کردن کاربراتور مهم است، با این حال، انتخاب محصول تمیز کننده مناسب به پاک شدن کثیفی ها در کاربراتور خودرو کمک می کند. نه تنها در مصرف بنزین خودرو  صرفه جویی میشود،بلکه قدرت و عملکرد موتور را نیز افزایش می دهد.

کاربراتور در یک وسیله نقلیه جایی است که بنزین و هوا قبل از ادامه گاز در موتور مخلوط می شوند. بنزین می تواند در این کاربراتور خشک شود و به دیواره های کاربراتور بچسبد و یک لایه چسبنده به مرور زمان ایجاد می شود. تمیز کردن کاربراتور با محصولات تمیز کننده خاصی به حذف تجمعات در این قسمت از خودرو کمک می کند. همچنین به خودرو کمک می کند تا مصرف بنزین و قدرت موتور را حفظ کند.

اسپری پاک کننده کاربراتور

یکی از قوی ترین پاک کننده ها، پاک کننده کاربراتور اسپری است. از این نوع حلال می توان برای از بین بردن تجمع آلودگی روی کاربراتور استفاده کرد. برای استفاده از آن، صاحبان خودرو می توانند قطعه را روی روزنامه بگذارند یا آن را در دست بگیرند، سپس این پاک کننده را کاملا اسپری کنند. برای اینکه فرآیند کمی آسان‌تر شود، رانندگان می‌توانند از یک برس فلزی یا یک پارچه نخی برای تمیز کردن باقیمانده‌هایی که توسط پاک‌کننده حل نشده‌اند، استفاده کنند.

پاک کننده کاربراتور

محصول تمیز کننده معمولی کاربراتور، پاک کننده کاربراتور است. این محصول با هدف تمیز کردن رسوبات و همچنین تجمع بر روی کاربراتور ایجاد شده است. هنگامی که ما محصول را خریداری می کنیم، معمولاً در قوطی به اندازه یک گالن به همراه یک تشت برای خیساندن وپاک کردن عرضه می شود. برخلاف پاک کننده اسپری کاربراتور، این محصول تمیز کننده می تواند قسمت های بزرگ تری از کاربراتور خودرو را مانند بدنه پاک کند. برای استفاده از آن، می‌توانیم پاک‌کننده را در تشت بریزیم، سپس قسمت‌هایی را که می‌خواهید تمیز کنید، در آن فرو کرده و خیس کنید.

تمیز کننده ترمز

آخرین پاک کننده تمیز کننده ترمز است. این محصول پاک کننده جایگزین مناسبی برای پاک کننده کاربراتوری است. نه تنها استفاده از آن بر روی کاربراتور خودرو بی خطر است، بلکه چربی و تجمع آلودگی را نیز از بین می برد. به عبارت دیگر، عملکرد آن به اندازه پاک کننده کاربراتور است.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه