«10 علامت هشدار دهنده درخودروهای دست دوم که برای خرید خودرو باید به آنها توجه کرد»

10 علامت هشدار دهنده در خودرو های دست دوم

  • 21 خرداد 1402
  • 0 نظر
  • admin

✔ همه افراد یک وسیله نقلیه جدید می خواهند، این حقیقت است. با این حال، بودجه و واقعیت گاهی اوقات توانایی ما را برای انتخاب یک ماشین جدید محدود می کند. از طرفی، ماشین‌های دست دوم مختلفی وجود دارند که هنوز هم کاملاً خوب کار می‌کنند و همچنین بسیار ارزان‌تر از یک جدید هستند. بنابراین اگر قصد خرید یک وسیله نقلیه دست دوم را دارید، این یک خبر عالی است. با استفاده از تکنولوژی امروزه، معاملات خوب زیادی وجود دارد. با این حال، اگر خریدار دقیقی نباشید، خودرو دست دوم خوبی نصیب شما نمی شود. بنابراین چه نکات و ترفندهایی برای داشتن یک خودروی دست دوم خوب وجود دارد؟ در این لیست، ما 10 مورد برتر را که باید هنگام خرید یک وسیله نقلیه دست دوم متوجه شوید، گردآوری کردیم✔

نشانه های خرابی و سوء استفاده

اولین و مهم ترین نشانه یک ماشین خراب، نشانه آشکار ،غفلت است. شما می توانید همه فرورفتگی ها، لکه ها، و بوهای قوی را متوجه شوید. اگر خودرویی که می‌خرید دارای این نشانه ها باشد، به این معنی است که فروشنده رفتار خوبی با خودرو ندارد. از نظر آنها، این علائم به وضوح چیز مهمی نیستند و شرایط مکانیکی خودرو نیز ممکن است قربانی شود. با این حال، برای خریداران و مشتریان، آنها ضروری هستند.

خسارت تصادف

خسارت ناشی از تصادف چیز دیگری است که باید در نظر داشت. حتی اگر وجود برخی علائم تصادف روی بدن کاملاً طبیعی باشد. ما نمی توانیم انتظار یک ماشین دست دوم صاف و براق را داشته باشیم. با این وجود، اگر خودرو تمام گوشه ها را تعمیر کرده باشد، یا حتی بدتر از آن، هر چهار گوشه آسیب دیده باشد، ممکن است شاهد خودرویی از جانب یک راننده بی احتیاط باشیم.

نحوه تعویض ترمزهای کاسه ای در چند مرحله

و بدون شک آن شخص به نگهداری نیز اهمیت نمی دهد. ناگفته نماند، خودرویی که از یک تصادف جدی جان سالم به در می‌برد، ممکن است در آینده با مشکلات غیرمنتظره زیادی روبرو شود. برخی از نمونه‌ها عبارتند از ساییدگی ناهموار تایر ناشی از قاب خمیده، ناتوانی در تراز کردن چرخ‌های خودرو، و گرملین‌های الکتریکی. به همین دلیل است که قبل از پردازش هر خریدی باید سوابق تصادف را ببینیم. همچنین، خریداران خودرو باید مکانیک خودرو را همراه داشته باشند تا در صورت اطمینان از کیفیت خودرو را بررسی کنند.

عدم وجود یا وجود سوابق تعمیر

یکی از رایج ترین نشانه های یک ماشین دست دوم وحشتناک این است که هیچ سابقه ای از تعمیرات وجود ندارد. فقدان سوابق تعمیر نیز نشانه مالک بد است. دلیل این امر این است که اگر آنها نتوانند سوابق مناسب را به شما نشان دهند، می توانید با خیال راحت فرض کنید که وسیله نقلیه به درستی سرویس نشده است. توصیه ما به خریداران این است که قبل از هر تصمیمی وضعیت خودرو را بررسی کنند. ترفند دیگر این است که ماشین را به طور کامل توسط مکانیک مطمئن خود معاینه کنید. و از طرف دیگر، اگر ماشینی که می‌خرید، سابقه تعمیرات کامل و دقیق داشته باشد، این یک راه عالی برای گفتن این است که این خودرو در شرایط خوبی است و به خوبی از آن مراقبت شده است. صاحب آن خودرو قطعا تعمیر و نگهداری را جدی می گیرد.

سیگاری ها

این تصمیم عاقلانه ای است که از افراد سیگاری خودرو نخرید، در اینجا دلیل آن است. اولین دلیل این است که سیگار کشیدن یک رفتار بی پروا است. دلیل دوم عدم نگهداری و تعمیرات مالک است. و آخرین دلیل بوی تعفن است. بوی دود در داخل خودرو بسیار وحشتناک است. بنابراین حتی اگر فقط یک بوی ضعیف باشد، شما را آزار می دهد و می راند. ترفندی که بسیاری از سیگاری ها انجام می دهند این است که قبل از فروش آن، پنجره ها را به مدت یک هفته باز می گذارند. که بو را از بین می برد. با این حال، این برای مشتریان بد است زیرا بوی آن همیشه وجود دارد. هیچ وقت از بین نمی رود و تنها زمانی بدتر می شود که پنجره ها را جمع کنید و به خانه ببرید. بدترین چیز این است که بوی آن در نهایت همه وسایل داخل ماشین شما را فرا می گیرد. از لباس گرفته تا پارچه، کیف و… همه چیز.

شواهدی از پنهان کردن عیوب مکانیکی

ما را اشتباه نفهمید. داشتن خودرویی با جزئیات اخیر کاملاً مشکلی ندارد. این بدان معنی است که فروشنده به اندازه کافی عاقل است که قبل از فروش وسیله نقلیه را مرتب کند. با این حال، پنهان کردن عیوب یک مشکل متفاوت است. و راه های زیادی برای پنهان کردن این موضوع وجود دارد. به عنوان مثال، اگر فروشنده بخواهد مشکلات نشتی روغن را پنهان کند، مالک می تواند محفظه موتور را تمیز کند.

خودروهای با کارایی بالا

یکی از چیزهایی که برای خرید دست دوم خوب نیست، کارکرد خودرو است. بدیهی است که سازنده خودروها به فضای داخلی اهمیتی نمی دهد. آنها آسایش یا فضای کابین را نمی خواهند. تنها چیزی که آنها می خواهند این است که خودروی خود را تا حد امکان سریع بسازند و بنابراین فقط روی ساخت موتور تمرکز می کنند. ناگفته نماند که این خودرو در گذشته کارهای سخت زیادی داشت. این بدان معناست که فشار زیادی روی سیستم تعلیق، موتور و سایر سیستم ها وجود دارد. بنابراین نمی توان انتظار داشت که یک خودروی کارکرده رفتار ملایمی داشته باشد.

روغن و سیال انتقال

این یک ایده عالی است که روغن / روغن انتقال را بررسی کنید تا ببینید آیا خودروی مورد نظر شما به خوبی نگهداری می شود یا خیر. اگر نمی توانید وضعیت روغن را بگویید، بهتر است از مکانیک خودرو خود کمک بخواهید. متخصص مطمئناً می تواند رنگ روغن را بررسی و قضاوت کند. حتی می توانید نمونه روغن را برای تجزیه و تحلیل ارسال کنید. روغن گیربکس معمولاً وضعیت بهتری نسبت به روغن موتور دارد، زیرا دارندگان خودرو می توانند به یاد داشته باشند که آن را طبق برنامه تعویض کنند. در غیر این صورت بوی سوختگی و همچنین رنگ تیره خواهد داشت.

خنک کننده

خنک کننده چیز دیگری است که باید به آن توجه کرد. همانطور که همه ما می دانیم، هر سیستم خنک کننده دارای یک مخزن سرریز است که دقیقا در کنار رادیاتور قرار دارد. در صورت امکان، از مکانیک بخواهید که مخزن را بررسی کند تا ببیند آیا زباله داخل آن وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشته باشد، به این معنی است که ماشین کمبود سرویس دارد. همچنین می توانید رنگ مایع خنک کننده را بررسی کنید تا برنامه تعمیر را حدس بزنید.

تنظیمات ضبط

رادیو صاحبان خودرو می تواند چیزهای زیادی در مورد آنها بگوید. در واقع، چیزهای زیادی در مورد نحوه برخورد فروشنده با زندگی به ما می گوید. اگر رادیو را روشن کنید و تنظیمات از پیش تعیین شده کل ماشین را تکان دهند، احتمال زیادی وجود دارد که راننده از طرفداران سرعت باشد.

برچسب های خاص سپر

برچسب سپر نیز راهی برای مشتریان برای دانستن بیشتر در مورد شخصیت صاحب خودرو است. به عنوان مثال، اگر ما دو فروشنده داریم که یک نوع خودرو را می فروشند. یکی از آنها برچسب هایی دارد که می گوید: “آهسته باش، ایمن باش”، در حالی که دیگری برچسب هایی دارد که می گوید: “YOLO”. من فکر می کنم انتخاب ساده خواهد بود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه