✍9 روش برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و صرفه جویی در هزینه های خودرو

9 روش برای جلوگیری از صرف هزینه های اضافی و صرفه جویی در هزینه های خودرو

  • 3 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

♦♦مالکان خودرو تمایل دارند که خودروهای خود را برای مدت زمان طولانی استفاده کنند تا در هزینه خود صرفه جویی کنند به جای اینکه هر سال به خودروی نو بخرند. با این وجود، بسیاری از شما بدون اینکه بدانید پول خود را برای خرید خودرو هدر می دهید. بنابراین برای جلوگیری از آن، ما تحقیق کرده ایم و 9 مشکل را پیدا کرده ایم که باعث می شود رانندگان ناخودآگاه هزینه اضافی برای خودرو خود داشته باشند.

9 روشی که صاحب خودرو ناخودآگاه پول خود را برای خرید خودرو هدر می دهند

بنزین سوپر: آیا وسیله نقلیه شما به آن نیاز دارد؟

قبل از خرید بنزین سوپر برای خودروی خود، دو سوال برای صاحبان خودرو وجود دارد که باید پاسخ دهند. سوال اول این است: چه نوع اکتان یا گرید گازی برای خودروی شما مناسب است؟ و سوال زیر این است: آیا وسیله نقلیه شما واقعاً به این نوع بنزین نیاز دارد؟

برای اینکه صاحبان خودرو در واقع در هزینه خودرو صرفه جویی کنند این است که بررسی کنند خودرو به چه درجه دقیقی از بنزین نیاز دارد. اگر این اطلاعات را ندارید، می‌توانید در دفترچه راهنما یا اینترنت پیدا کنید. و اگر خودروی شما به بنزین ممتاز نیاز ندارد، استفاده از آن را متوقف کنید.

شاید از همان ابتدا هزینه بیش از حد پرداخت کرده باشید. با وجود اینکه افراد زیادی خواهان بنزین سوپر هستند، واقعیت این است که اکثر خودروها برای استفاده از بنزین معمولی بدون سرب تولید می شوند. در آمریکا، در مجموع سالانه بیش از 2 میلیارد دلار برای خرید بنزینی که خودروهایشان حتی به آن نیازی ندارند، هدر می‌رود.

توصیه ما برای این مشکل هدر رفت این است که از نوع مناسب بنزین برای نوع خودروی خود استفاده کنید.

استفاده از روغن مصنوعی

روغن مصنوعی همان نوع روغن فانتزی است که اکثر خودروها به آن نیازی ندارند. اگرچه آنها عملکرد برخی از خودروهای مدرن را افزایش می دهند، اما برخی از وسایل نقلیه به دلیل غیرضروری بودن نباید از آن استفاده کنند. این امر به ویژه در مورد خودروهای قدیمی بسیار مهم است.

اصول کار سیستم ورودی هوای خودرو

باز هم، صاحبان خودرو باید بدانند که خودروی شما از چه درجه روغنی استفاده می کند و مناسب است.

گرفتن یک کار لوب

یکی از رایج‌ترین راه‌های هدر دادن پول برای خودرو، صرف پول نقد زیاد برای روغن‌کاری است. قطعات خودروهای مدرن مهر و موم شده، اکثر خودروها نیازی به روغن کاری ندارند. برای اینکه بفهمید ماشین شما به چه چیزی نیاز دارد، ضروری است که سال، مدل، برند وسیله نقلیه خود را بدانید. با این حال، کامیون در مقایسه با اتومبیل های معمولی متفاوت است، زیرا آنها نقاط روغن کاری و میله های اتصال دارند. این قطعات خودرو نیاز به روغن کاری دارند.

هزینه تعمیرات

روش زیر برای صرفه جویی در هزینه خودروی خود، اطلاع از هزینه تعمیرات در نمایندگی است. معمولاً روند تعمیر وسیله نقلیه شما به این صورت خواهد بود: وسیله نقلیه شما برای رانندگی مجدد نیاز به تعمیر دارد، بنابراین شما به مکانیکی می آیید و تمام کاغذهایی را که مکانیک به شما می دهد امضا می کنید. اما صبر کنید، آیا تمام کاغذها برای تعمیر ماشین شما لازم است؟

ما می دانیم که شما می خواهید وسیله نقلیه خود را با بیشترین سرعت ممکن تعمیر کنید، اما به چه قیمتی؟ هنگامی که مالکان خودرو بین مکانیک های مستقل و نمایندگی ها یکی را انتخاب می کنند، باید بدانند که دستمزد نیروی کار به تنهایی می تواند تفاوت زیادی در قیمت ایجاد کند.

بنابراین توصیه ما در مورد تعمیر این است که در مورد استفاده از قطعات OEM سؤال کنید. این روش می‌تواند به مالکان خودرو کمک کند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، حدود 15 درصد یا حتی بیشتر، در صرفه جویی هزینه ها فقط با عدم مراجعه به نمایندگی‌های شیک برای هزینه تعمیر بدست می آید. یکی دیگر از توصیه های ما این است که قبل از امضای هر کاغذی در مورد هزینه سوال بپرسید.

از کار تحقیق غفلت نکنید

قبل از اینکه تصمیم به خرید برخی از کالاها بگیرید، طبیعی است که ابتدا نظرات فروشگاه را بررسی کنید، درست است؟ تعمیر ماشین هم همینطور. اگر انتخاب می کنید که از یک مغازه مکانیکی استفاده کنید، صاحبان خودرو باید ابتدا کمی تحقیق کنند. حتی اگر این ساده ترین روش برای جلوگیری از تعمیر بد است، اکثر رانندگان فراموش می کنند که واقعاً تحقیق کنند.

با فناوری امروزی، می‌توانید تمام نظرات پست‌ها را در رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها جستجو کنید. این پست‌ها می‌توانند نگاه بهتری به بدی‌ها و خوبی‌های مکانیکی به شما بدهند

رانندگی با لاستیک های پنچر شده

یکی از رایج‌ترین راه‌های هدر دادن پول برای خودرو، رانندگی با لاستیک‌های پنچر است. از خود بپرسید: آیا در حال حاضر لاستیک باد شده دارید؟ آیا می‌دانید که پوند صحیح در هر اینچ مربع لاستیک‌های شما برای باد کردن مناسب نیاز دارند؟ بر اساس بسیاری از تحقیقات، می دانیم که لاستیک های کم باد حدود 1 درصد بیشتر از لاستیک های معمولی سوخت می سوزانند. هیچ کس نمی خواهد هر سال 2 میلیارد گالن سوخت را هدر دهد. به همین دلیل، مالکان خودرو باید لاستیک های خود را به طور منظم بررسی کنند تا از وضعیت پنچری جلوگیری شود. جزئیات هر لاستیک عقب و جلو که معمولاً متفاوت است را می توان در دفترچه راهنمای خودرو یافت.

فراموش نکنید که هشدارهای چراغ موتور را بررسی کنید

یکی دیگر از دلایل رایج هدر دادن پول توسط رانندگان برای خودرو، نادیده گرفتن چراغ های هشدار است. این موضوع به ذهن راننده نمی رسد، اما به قدری ضروری است که باید به اندازه کافی به این نکته تاکید کنیم. با تکنولوژی امروزی، خودروسازان پس از سال 1996 تقریباً برای هر خودرویی چراغ چک موتور را نصب می کنند و این چراغ می تواند مشکلات خودرو را مشخص کند.

اگر چراغ “چک موتور” به این معنی نیست که ماشین شما در حال از هم پاشیدن است. با این حال، مطمئناً مشکلی در وسیله نقلیه شما وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است سنسور معیوب باشد که تقریباً 40 درصد راندمان سوخت شما را کاهش می دهد، یا ممکن است شمع های جرقه ای مشکل داشته باشند. با این وجود، اگر صاحبان خودرو این مسائل را نادیده بگیرند،  به مبدل کاتالیزوری خودرو آسیب خواهد رسید.به همین دلیل، رانندگان باید با بررسی چراغ موتور از پرداخت اشتباهات پرهزینه خودداری کنند. شاید 1 تا 2 روز بعد هنوز خوب باشد.

سرویس منظم خودرو را فراموش نکنید

مراقبت منظم از خودرو برای حفظ سلامت خودرو بسیار مهم است. برای انجام این کار، صاحبان خودرو نه تنها باید یک نمایندگی قابل اعتماد داشته باشند، بلکه باید برنامه های هفتگی یا روزانه را نیز پیگیری کنند. خدمات تعمیر و نگهداری کوچک مانند تسمه تایم، چرخش لاستیک، تعویض روغن، لنت ترمز و … بسیار مهم هستند و باید به طور منظم انجام شوند. از سوی دیگر، فراموش کردن پیگیری تعمیر و نگهداری منظم، شما را در موقعیتی قرار می دهد که هزینه تعمیر را بیشتر از هزینه پیشگیری بپردازید.

به طور دقیق تر، خدمات جزئی که به آنها اشاره کردیم در صورت فراموشی ممکن است هزینه بسیار بالاتری داشته باشند. مثلا لاستیک ها. لاستیک در واقع برترین جزء خودرو است که اغلب در تعمیر و نگهداری منظم نادیده گرفته می شود. هیچ کس از خرج کردن پول برای جابجا کردن لاستیک ها لذت نمی برد. با این حال، این عمل به توزیع یکنواخت سایش کمک می کند، بنابراین رانندگان مجبور نیستند تایرهای جدید را قبل از زمان خود تعویض کنند.

اضافه پرداخت بیمه خودرو

آخرین اما مطمئناً مهم نیست، ما نمی توانیم اضافه پرداخت بیمه خودرو را فراموش کنیم. تحقیقات بیشتر نشان می دهد که آمریکایی ها بیش از 100 میلیارد دلار برای بیمه خودرو پرداخت کرده اند. که بزرگ است! درک نوع بیمه پوششی که مالکان خودرو برای آن پرداخت می کنند بسیار مهم است. اگرچه همه ما می خواهیم مطمئن شویم که تحت پوشش حوادث غیرمنتظره مانند تصادف هستیم، هنوز باید به جزئیات حق بیمه خودرو توجه کنیم. شما نمی خواهید بیش از حد حق بیمه پرداخت کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه