☆ 6 دلیل متداول که باعث خالی شدن باتری ماشین می شود ونحوه بر طرف کردن این مشلات ☆

6 دلیل متداول که باعث خالی شدن باتری ماشین می شوند

  • 1 تیر 1402
  • 0 نظر
  • admin

☜ باتری خالی به این معنی است که ماشین شما روشن نمی شود – باعث می شود چراغ های جلو کم نور شوند و موتور روشن نشود.

بسیاری از ما تعجب می کنیم که چه چیزی باعث خالی شدن باتری ماشین می شود. برخلاف تصور رایج، موارد زیادی ممکن است باعث خالی شدن باتری‌ها شود، حتی اگر قبلاً بهترین باتری‌های خودرو را شارژ کرده باشید.

چه چیزی می تواند باتری ماشین را خالی کند؟

1.روشن نگه داشتن چراغ ها

روشن نگه داشتن چراغ ها یکی از دلایلی است که باتری خودرو را از خالی می کند. چراغ های جلو یا صندوق عقب روشن می ماند و باعث می شود باتری یک شبه خالی شود.مطمئن شوید که بعد از خاموش کردن خودرو هیچ چراغی را روشن نگذاشته اید.

2.مشکلات برق

مشکلات الکتریکی هم باعث تخلیه باتری ماشین می شود. حتی اگر موتور ماشین را خاموش کنید، برخی از عملکردها همچنان کار می کنند. طبیعی است که زنگ امنیتی، ساعت و تنظیمات رادیویی همیشه فعال باشند. با این حال، برخی از اجزای دیگر ممکن است در صورت بروز نقص الکتریکی روشن شوند.

3.باتری در وضعیت ضعیف است

تعمیر و نگهداری بی دقت می تواند یک باتری را در وضعیت شکننده ای قرار دهد، بنابراین ممکن است برای مدت طولانی برق را حفظ نکند و این همان چیزی است که باعث می شود باتری خودرو به سرعت از بین برود. در برابر هر شرایطی آسیب پذیر خواهد بود. حتی تخلیه های کوچک مانند ساعت یا عملکرد حافظه رادیو نیز می تواند باعث از کار افتادن آن شود. علاوه بر این، چنین باتری در هوای بسیار گرم یا سرد عملکرد خوبی ندارد.

توجه: شارژر قطره ای یک راه حل موثر برای نگهداری باتری است. شارژر قطره ای به شارژ آهسته باتری کمک می کند و از شارژ بیش از حد آن جلوگیری می کند

4.خوردگی یا شل شدن اتصالات باتری

اتصالات سست یا خورده به سیستم شارژ اجازه نمی دهند به درستی کار کند. ممکن است باتری ماشین را حتی زمانی که در حال رانندگی هستید خالی کند. بسیاری از مدل های خودرو از دینام برای شارژ رادیو، ساعت، چراغ ها و سایر اجزای کوچک استفاده می کنند. در این صورت، مشکل شارژ می تواند تخلیه را بدتر کند. اگر باتری به درستی شارژ نمی شود، باید توسط یک مکانیک حرفه ای تشخیص داده شود.

5.دیود دینام معیوب

پاسخ دیگر برای این سوال که چه چیزی باتری ماشین را تخلیه می کند، دیود دینام معیوب است. دینام وظیفه تامین برق چند سیستم الکتریکی و شارژ مجدد باتری را انجام می دهد. اگر دیود آن خورده شود، باعث می شود مدار حتی در زمانی که موتور کار نمی کند برق بگیرد.

6.باتری قدیمی

اگر خودرو به طور مداوم مشکل دارد و روشن نمی شود، ممکن است مشکل از فرسودگی باتری باشد. باتری قدیمی آخرین دلیلی است که باعث تخلیه باتری خودرو می شود. به طور معمول، باتری خودروها بین 4 تا 5 سال عمر می کنند. بنابراین، اگر اغلب با مشکل تخلیه باتری ماشین مواجه هستید، احتمالا زمان خرید یک باتری با کیفیت وتعویض باتری کهنه فرا رسیده است.

چه چیزی باتری جدید ماشین را خالی می کند؟

طول عمر معمولی یک باتری ماشین حدود 3 تا 4 سال است. پس از آن، باتری ممکن است در نهایت شروع به فرسودگی کند و باید با یک باتری جدید جایگزین شود. اگر باتری جدیدی برای ماشین خود تهیه کرده اید اما متوجه شدید که باتری شما همچنان خالی میشود؟ در اینجا 3 دلیل برای آن وجود دارد:

1.رانندگی در مسافت های بسیار کوتاه

اگر اغلب با ماشین خود در مسافت های کوتاه رانندگی می کنید، می تواند دلیلی باشد که باتری ماشین را خالی می کند. جای تعجب نیست که باتری شما خیلی زود تمام شود. وظیفه اصلی باطری خودرو تامین برق برای احتراق خودرو است. رانندگی در مسافت های بسیار کوتاه به این معنی است که دینام شما زمان کافی برای شارژ مجدد بین راه اندازی و توقف وسیله نقلیه شما ندارد. به تدریج، باتری شما خالی می شود و آنطور که باید دوام نمی آورد.

2.آب و هوای بسیار گرم و سرد

اگر هوا خیلی زیاد گرم شود (بالاتر از 100 درجه) یا خیلی پایین (زیر 10 درجه فارنهایت) شود، این موضوع تاثیر بدی روی باتری ماشین شما خواهد داشت. رها کردن ماشین شما در این دماهای بد برای مدت طولانی باعث ایجاد کریستال های سولفات سرب می شود. تجمع سولفات یکی از دلایل اصلی کاهش عمر باتری شما و افزایش زمان شارژ مجدد مورد نیاز باتری است.

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

3.سیستم شارژ معیوب

چیزی که باتری ماشین را خالی می کند می تواند سیستم شارژ معیوب باشد. برای شارژ مجدد باتری خودرو، دینام وسیله نقلیه شما باید انرژی آن را تامین کند. اگر برخی از قسمت‌های سیستم دچار مشکل شود، جای تعجب نیست که باتری ماشین شما خیلی زود خالی می شود.

نحوه تشخیص تخلیه باتری

با توجه به اینکه علت تخلیه باتری خطای انسانی نیست، شما به کمک یک مکانیک خبره نیاز دارید که می تواند مشکلات الکتریکی خودروی شما را تشخیص دهد و تشخیص دهد که آیا باتری خراب است یا علت دیگری دارد.

برای جلوگیری از خالی شدن باتری چه باید کرد؟

1.ابتدا مطمئن شوید که قبل از ترک ماشین همه چراغ های داخلی را خاموش کرده اید و چیزی از آن باقی نمانده است. در مورد رادیو هم همینطور، اگر رانندگی نمی کنید باید آن را خاموش کنید. چراغ های داخلی و رادیو هنگام روشن ماندن می توانند باتری را خالی کنند.

2.دوم، باتری را تمیز نگه دارید. این واقعاً مهم است و باید آن را مرتب انجام دهید. از یک پارچه خشک برای پاک کردن هرگونه کثیفی یا باقی مانده در نزدیکی ترمینال و قسمت های اتصال استفاده کنید، باتری کثیف گاهی اوقات می تواند علت آسیب آن باشد.

3.سوم، به یاد داشته باشید که اتصالات کابل به باتری را بررسی کنید. اتصال باید محکم و تمیز باشد. اتصال شل یا کثیف بین کابل و باتری می تواند منجر به تخلیه باتری شود.

4.چهارم، از یک شارژر یا ولت متر باتری قابل حمل خودرو برای تست و شارژ باتری استفاده کنیدتا شارژ به سطح کافی برسد.

5.آخرین مورد، بردن ماشین خود به گاراژ برای تعمیر و نگهداری سالانه است، شما را از چیزی که باتری ماشین را تخلیه می‌کند دور نگه می‌دارد. متخصص بررسی می کند و در صورت نیاز باتری جدید را برای شما تعویض می کند.

جمع بندی

همانطور که می بینید، اگر به درستی ازباتری ها مراقبت نکنید، باتری های قدیمی و جدید هر دو می توانند تخلیه شوند. امیدواریم پس از خواندن این مقاله، اطلاعات عمیقی در مورد بسیاری از دلایلی که باعث تخلیه باتری ماشین شما می شود، به دست آورید و بدانید که چگونه این مشکلات را برطرف کنید.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط

دیسک های ترمز را باید دوباره روی چرخ استفاده کرد یا آنها را تعویض کرد : کدام گزینه بهتر است؟

« دیسک ترمز جزء وسیله نقلیه است که در زمان استفاده از پدال ترمز فرسوده می شود. سرعت خرابی به […]

سه روش موثر نحوه رنگ آمیزی خراش های خودرو با شیوه ساده

✍ این روزها استفاده از رنگ ماشین برای پوشاندن خراش های کوچک بسیار رایج است. این ساده ترین روش صرفه […]

دلیل و راه حل های کلیک ماشین هنگام تلاش برای استارت

✍ وقتی شروع به استارت زدن ماشین میکنید خیلی بد است که استارت نمی خورد و صدای موتور قطع نمی […]

7 نکته ای که باید قبل از انتخاب باربند خودرو در نظر بگیرید

✔نوع بار را شناسایی کنید، از گزینه های نصب و ظرفیت وزن وسیله نقلیه خود مطلع شوید تا بین انواع […]

چگونه سیلندر اصلی ترمز را تست می کنید

سیستم ترمز یک وسیله نقلیه بدون سیلندر اصلی ناقص است. وظیفه اصلی این سیلندر تبدیل فشار مکانیکی به فشار هیدرولیک […]

چگونه باتری ماشین را که شارژ نمی شود در خانه تعمیر کنیم

✔ باتری ماشین خراب نمی تواند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارد. هر گونه مشکل باطری در زمان روشن […]

پوشش تفلون برای اتومبیل ها: مزایا و معایب به علاوه دیگر موارد

✍ پوشش تفلون برای خودرو یک گزینه مقرون به صرفه برای کسانی است که به دنبال محافظت و همچنین بهبود […]

مهمترین دلایل ایجاد صدا هنگام چرخاندن فرمان در حالت ثابت

✎رانندگی با ماشین انواع مختلفی از صداها را در بر می گیرد، اما همه آنها عادی نیستند. یکی از این […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه